کد خبر: ۵۲۰۶۶

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای سال تا پایان دهه اول محرم، ۱۰۴ نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که از این تعداد، ۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، «دکتر کریم امیری» درخصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: پیش از ایام محرم این نگرانی وجود داشت که با افزایش خرید و فروش دام و ذبح آن‌ها در معابر عمومی، بیماری تب کریمه کنگو نیز در بین مردم شیوع پیدا کند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با سردتر شدن هوا در نیمه دوم شهریور و اطلاع رسانی به موقع و دقیق نهاد‌های مختلف، افزایش شیوع بیماری تب کریمه کنگو در هیچ نقطه‌ای از کشور اتفاق نیفتاد همچنین از سرعت شیوع این بیماری نیز کاسته شده است.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی خاطر نشان کرد: در ایام محرم سال جاری شاهد بودیم که بسیاری از دام‌های خریداری شده در اماکن بهداشتی و زیر نظر شهرداری و سازمان دامپزشکی ذبح شدند که در همین راستا از مردم خواهش مندیم که در سال‌های آینده دام خود را در این اماکن ذبح کنند.

امیری در رابطه با عوامل کاهش شیوع تب کریمه کنگو بیان کرد: فعالیت کنه‌های مبتلا به تب کریمه کنگو با دمای هوا ارتباط غیر مستقیم دارند یعنی با سردتر شدن هوا فعالیت آن‌ها کمتر می‌شود و تعداد زیادی نیز از بین می‌روند.

وی گفت: از ابتدای سال تا پایان دهه اول محرم، ۱۰۴ نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که از این تعداد، ۱۰ نفر جان خود را از دست داده و بیشتر این افراد ساکن استان سیستان و بلوچستان بوده اند.

 

نظر شما
ادامه