کد خبر: ۵۲۰۹۸
 

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی- غیرانتفاعی اظهار داشت: ۴۸ درصد ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های غیردولتی خالی ماند و داوطلبان، رشت‌های تحصیلی این مراکز را انتخاب نکردند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی آهون منش» با بیان اینکه ۱۰ درصد کل کنکوری ها وارد دانشگاه های غیردولتی می شوند، افزود: تعداد زیادی از ظرفیت های کارشناسی ارشد دانشگاه های غیردولتی خالی ماند که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست تکمیل ظرفیت کرده ایم .

آهون منش همچنین درباره دلیل عدم استقبال داوطلبان از پذیرش های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه های غیردولتی گفت: کنکور فقط در ۱۵ درصد رشته ها برگزار می شود و ۸۵ درصد باقیمانده از طریق پذیرش های بدون آزمون در حال انجام است .

وی افزود: وقتی استقبال داوطلبان از پذیرش در دوره های بدون کنکور کارشناسی پیوسته بیشتر باشد رغبت کمتری به پذیرش در دوره های با آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دارند .

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی- غیرانتفاعی خاطرنشان کرد: متقاضیان رشته های اصلی، پرطرفدار و مقبول از طریق بدون کنکور بیشتر است و داوطلبان دلیلی ندارند در دانشگاه های درجه دو یا سه دولتی و غیرانتفاعی پذیرش با آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته را انتخاب کنند .

وی با توجه به مشکلات دانشگاه های غیردولتی در ظرفیت های خالی گفت: در بخش خصوصی، هزینه درآمد عامل تعیین کننده است و اداره کلاس های پنج یا شش نفره به جای ۱۰۰ نفره ارزش اقتصادی ندارد .

این مسئول با بیان اینکه یکی از دانشگاه های شعبه دار در سراسر کشور یک و دو دهم تریلیارد تومان بودجه دارد و آموزش از راه دور ارائه می دهد تاکید کرد: دانشگاه های غیردولتی همین آموزش های از راه دور را با بهترین شیوه ممکن برای دانشجویان ارائه می دهند .

آهون منش با اشاره به یک پیشنهاد این اتحادیه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: پیشنهاد می شود رشته های مشابه میان دانشگاه های دولتی و غیردولتی در بخش دولتی تعطیل شده و به دانشگاه های غیردولتی و بخش خصوصی واگذار شود .

در حال حاضر ۳۲۰ دانشگاه غیردولتی با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور فعالیت می کنند .

 

نظر شما
ادامه