کد خبر: ۵۲۱۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

اهالی روستا نگران بودند، جان گرگ در خطر بود، حیوان وحشی هم هراسان خود را به در و دیوار می زد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، همین چند روز قبل بود که تصویری از آزار و اذیت و کشتار حیوانات در فضای مجازی منتشر شد و دلها را به درد آورد و واکنش‌های شدیدی به بی رحمی‌های برخی آدم‌ها صورت گرفت و برخی عاملان این جنایات در حق حیوانات شناسایی شدند تا به مجازات برسند.

در این سوی کشورمان، اهالی یکی از روستاهای دیواندره، متوجه شدند که سر یک قلاده گرگ گرسنه در حلب فلزی گیر کرده و حیوان هراسان به این سو و آن سو می‌دود.

جان حیوان در خطر بود و مردم هم جرات نداشتند به آن نزدیک شوند، با اداره محیط زیست تماس گرفتند و تا آمدن محیط بانان، گرگ را از نظر دور نکردند.

۲۶ خرداد امسال بود که خبری تلخ در استان منتشر شد و گرگ گرسنه ای دختر بچه چهار ساله را در یکی از روستاهای بیجار دریده بود؛ اما این مساله هیچ وقت منجر به حیوان آزاری و کشتن درندگان که نشد، بلکه مردم همواره حامی حیوانات بودند و امروز این حمایت را با نجات جان یک قلاده گرگ، به نمایش گذاشتند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست دیواندره می‌گوید: فردی به نام عطاء‌الله جوانی با محیط بانان شهرستان تماس گرفت و خبر گرفتاری یک قلاده گرگ را گزارش داد.

مسعود عسگری افزود: ۲ نفر از محیط بانان با حضور در روستا، سر گرگ را از داخل حلب فلزی بیرون آورده و آن را در طبیعت رها کردند.

وی با بیان اینکه مردم دیواندره همکاری بسیار مطلوبی با محیط زیست دارند و همواره یاریگر محیط‌ بانان هستند.

عسگری تاکید کرد: گرگ، کفتار، شغال، گراز، تشی، رودک، خرگوش، روباه و خرس قهوه‌ای از مهمترین گونه‌های پستانداران در دیواندره است.

به غیر از جنبه ملاطفت با حیوانات، دین مقدس اسلام و برخی ادیان دیگر هم خوبی و مهربانی را آموزش می دهند و به عدالت تاکید دارند.

عدالتی که برای همه جانداران یکسان است و حیوانات نیز حقوقی مشابه به انسان ها را دارا هستند و خزندگان، پستانداران، دوزیستان و همه جانوران بر پایه عدالت خداوند آفریده شده اند و کسی حق زیر پا گذاشتن حقوق و عدالت الهی را ندارد.

یادمان باشد، حیوانات هم درد را می فهمند.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
احسنت به این شعور و مهربانی
نظر شما
ادامه