کد خبر: ۵۲۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان ضمن هشدار درخصوص رهاسازی تلفات مرغ صنعتی در طبیعت، گفت: در راستای حفظ و حراست از سرمایه های کشور و همچنین ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه، شبکه های دامپزشکی به صورت شبانه روزی نسبت به پایش و مراقبت بیماری های دام و طیور اقدام می نمایند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، «دکتر میثم استکی» در تشریح جزییات این خبرگفت: با توجه به گزارش واصله به این شبکه مبنی بر تخلیه و رهاسازی انبوهی از تلفات مرغ گوشتی در حاشیه یکی از جاده های روستایی شهرستان در اسرع وقت کارشناسان شبکه به محل عزیمت و با توجه به حساسیت موضوع و خطر جدی تهدید بهداشت جامعه و حمایت از سرمایه های کشور، با تشکیل یک گروه تخصصی پیگیری موضوع، نسبت به کاوش های لازم برای ردیابی منشا تلفات، شناسایی متخلفان و همچنین دفن بهداشتی اقدام صورت گرفت.

 وی تصریح کرد: متاسفانه برخی مرغداران تلفات واحدهای مرغداری را بدون رعایت ضوابط بهداشتی در حاشیه جاده تخلیه کرده و موجب بروز خسارات اقتصادی عمده به دیگر واحدهای پرورش طیور می شوند.

 دکتر استکی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان اردستان از نظر آمار مرغداری های صنعتی جزو شهرستانهای مطرح در سطح استان است لذا مراقبت و کنترل بیماری های طیور و بهداشت منطقه از حساسیت ویژه ای برخوردار است که این مهم نیازمند کمک رسانی و همکاری سایر دستگاه های نظارتی شهرستان می باشد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان در پایان افزود: رهاسازی تلفات طیور در طبیعت به دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی و اشاعه بیماری های طیور، تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و با افراد خاطی طبق ضوابط برخورد قانونی صورت می گیرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرغداد
|
Germany
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
اینکه همه اش حرف است. بالاخره گفته نشده نتیجه چه شده است؟
عامل تلفات چه بوده ؟
منشا این تلفات کجا بوده؟
پاسخ به این دو ابهام ضمن اینکه خیلی خیلی آسان است. از بدیهی ترین وظیفه ارگان مذکور نیز هست. منتها متولی ذکر شده در این گزارش هیچ شفافیتی در این خصوص ارائه نداده ....................
نظر شما
ادامه