کد خبر: ۵۲۱۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر


«دکتر زید آبادی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوشاب از کشف و ضبط 256 ویال داروی غیر مجاز به ارزش 50 میلیون ریال در این شهرستان  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان خوشاب، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خوشاب افزود: بنا به گزارش واصله از ماموران انتظامی شهر مشکان مبنی بر توقیف یک خودرو در مسیر تردد این شهرستان، کارشناسان اداره دامپزشکی به وجود محموله دارویی غیر مجاز پی بردند و بعد از بررسی اولیه  تمامی داروهای کشف شده غیر قابل مصرف تشخیص و پس از ضبط محموله فوق فرد مذکور به مراجع قضایی شهرستان معرفی گردید.

دکتر زید آبادی گفت: این محموله شامل انواع داروهای غیر قابل مصرف نظیر آنتی بیوتیک ها، ویتامین ها و غیره بوده که با شرایط بسیار نامناسب نگهداری به مقصد شهرستان دیگری حمل می شد.

رئيس اداره دامپزشکی شهرستان با اشاره به مخاطرات و عوارض اينگونه داروها در سطح جامعه و اثرگذاري آنها خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از این داروها در دام‌ها و به دليل ايجاد باقيمانده در فرآورده‌هاي خام دامي مورد مصرف انسان عوارض سوئي را به دنبال خواهد داشت و لذا توصیه می شود دامداران و پرورش‌دهندگان دام و طیور، داروهای دامی خود را فقط با تجویز دکتر دامپزشک از داروخانه‌های دامپزشکی  تهیه و از خرید دارو از سایر مراکز خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا موارد مشکوک مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

وی با اشاره به این موضوع که یکی از وظایف اصلی و مهم دامپزشکی جلوگیری از تهدید علیه سلامت جامعه است، افزود: بر اساس قوانین مشخص افرادی که اقدام به عرضه فرآورده غیرسالم می‌کنند، متخلف شناخته و پس از ضبط فرآوده‌های غیرقابل مصرف به مراجع قضایی معرفی ‌می شوند.

در پایان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مراتب تقدیر و تشکر خود را از اقدام به موقع و سنجیده نیروهای محترم انتظامی شهرستان اعلام داشت.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
حکیم مهر جان در انتخاب عکس دقت کنید
سینا
|
India
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
متاسفانه به خاطر کیفیت پایین داروهای ساخت ایران اغلب دامداران دنبال همین داروهای خارجی قاچاق هستند.این چنین اقداماتی تاثیری ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
256 ویال داروی غیرمجاز، عجب خبری!!!!!
نظر شما
ادامه