کد خبر: ۵۲۱۴۰
 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان نظارت عالیه بر عملکرد مراکز فروش واکسن و مایه کوبی و تذکر به کلینیسین هایی که تجویز واکسن را خارج از برنامه مناسب واکسیناسیون توصیه می کنند، خواستار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، جلسه کمیته بهداشت و مدیریت  بیماری های طیور به ریاست دکتر شهرام موحدی مدیر کل برگزار گردید.

ابتدا «دکتر مصطفی کردآبادی» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان گزارشی پیرامون افزایش میزان جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی در مقایسه با سه سال اخیر ارائه نمود.

وی در ادامه آخرین وضعیت بیماری نیوکاسل در صنعت مرغداری استان و همچنین وضعیت اجرای عملیات واکسیناسیون بیماری نیوکاسل در واحدهای صنعتی و طیور بومی و همچنین واکسیناسیون طیور صنعتی بر علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را تشریح نمود.

سپس هریک از حاضرین در این نشست دیدگاه ها و نقطه نظرات کارشناسی خود را در راستای مقابله با بیماری های حوزه طیور بیان نمودند و مطالب به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

در پایان این نشست «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان با جمع بندی موضوعات و مطالب مطرح شده، بر رصد و پایش انواع واکسن های مصرفی حوزه صنعت طیور استان به جهت استفاده صحیح و متناسب با ظرفیت های واحد و نوع پروش تاکید نمود.

وی در بخشی دیگر نظارت عالیه بر عملکرد مراکز فروش واکسن و مایه کوبی و تذکر به کلینیسین هایی که تجویز واکسن را خارج از برنامه مناسب واکسیناسیون توصیه می کنند، خواستار شد.

دکتر موحدی بر اجرای برنامه های بازآموزی مسئولین فنی واحدهای پرورش و کلینیسین های دامپزشکی در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با همکاری نظام دامپزشکی استان تاکید نمود.

شایان ذکر است با توجه به اهمیت ارزیابی وضعیت بیماری نیوکاسل در گله های مولد شترمرغ در فصل استراحت، برنامه پایش و مراقبت این بیماری به روش الایزا اجرا می گردد.

 

نظر شما
ادامه