کد خبر: ۵۲۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بافق گفت: به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری تب مالت و حفظ سلامت شهروندان، انجام آزمایش غربالگری تب مالت بر روی شیر خام مورد استفاده در بستنی فروشی ها انجام شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «فرزانه سالاری» در خصوص نظارت دامپزشکی بر ایستگاه های جمع آوری شیر، به‌منظور تأمین سلامت شیرخام اظهار کرد: امسال علاوه بر دامداری های صنعتی و سنتی شهرستان، از بستنی فروشی ها هم نمونه گیری شد و نمونه‌های اخذ شده به ‌منظور انجام آزمایش‌های تکمیلی، به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد.

سالاری با تأکید بر اینکه کنترل و نظارت دامپزشکی در مبحث تب مالت در سه  بخش انجام می‌شود؛ اظهار داشت: بخش اول بحث نظارت بهداشتی است که در طول سال با نمونه گیری از شیر خام دامداری ها، مواردی نظیر آزمایشات میکروبی، بررسی تقلبات شیر، وجود افزودنی‌های غیرمجاز به شیر و نیز پایش بیماری تب مالت دنبال می شود. بخش دوم انجام واکسیناسیون دام‌هاست که فاز دوم واکسیناسیون دام ها در نیمه دوم مهرماه امسال انجام خواهد گرفت و پیش بینی می گردد در این فاز  بالغ بر چهارصد و پنجاه رأس دام سنگین علیه این بیماری مشترک واکسینه شوند. بخش سوم خونگیری از دام جهت پایش سرمی این بیماری است .

وی در پایان افزود: تأمین سلامت فراورده های خام دامی شهرستان، در رأس برنامه های شبکه دامپزشکی بافق قرار دارد و این مهم از طریق تشدید نظارت ها عملیاتی می شود .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
1
سلام خدمت حکیم مهر
نمونه گیری از واحدهای عرضه شیر خام و بستنی فروشیها ی سنتی چندین سال است که در شهرستانهای استان یزد منجمله شهرستان بافق انجام میشود ...................
نظر شما
ادامه