کد خبر: ۵۲۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری و هیئت همراه در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با وی دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «دکتر حسینعلی سلطانی» مدیرکل دامپزشکی استان به همراه معاون توسعه و مدیریت منابع، مسئول دفتر نمایندۀ ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان و جمعی از ناظران شرعی کشتارگاه‌های دام و طیور در محل دفتر نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ شهرکرد با وی دیدار و گفتگو کردند.

«حجت الاسلام و المسلمین نکونام» نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ شهرکرد ضمن گرامیداشت سی‌و‌یکم شهریور و آغاز هفتۀ دفاع مقدس اظهار داشت: بسیاری از خدمات شایسته در انقلاب شکوهمند اسلامی صورت گرفته و مورد توجه واقع شده که یکی از آنها کشاورزی، دامداری و مسائل پیرامونی آن است.

وی ادامه داد: یکی از این مجموعه‌ها، دامپزشکی است که در ارائۀ خدمات به مردم به حمدلله موفق بوده‌ است. مجموعۀ سلامت دام، مسئلۀ مهمی است؛ اما همچنان دغدغه هست و قطعاً به طور کامل برطرف نشده چون دست‌هایی هست که مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

نکونام افزود: متأسفانه، هستند افرادی که وجدان کافی و گذشت را نداشته و نگاه عمیق و نافذی را که باید برای جان مردم احترام و ارزش قائل شوند، ندارند و گاهی با مخفی‌کاری مشکلاتی را به وجود می‌آورند، بنابراین باید دغدغۀ دامپزشکی بسیار بیشتر باشد.

وی گفت: قطعاً دامپزشکی از نظر عِده و عٌده آنقدر گسترده نیست و توان ندارد که همه جا و در همۀ زمان‌ها، مراقبت‌ها و نظارت‌های لازم از صفر تا صد انجام دهد، بنابراین لازم است که درون خود دامپزشکی، درونی پرکار، پرانگیزه و دغدغه‌مند باشد تا بتواند تا حدودی آن خلأ را جبران کند.

نکونام بیان داشت: علیرغم وجود این مسائل، روی هم رفته و الحمدلله، دامپزشکی، مجموعه‌ای خوب، فعال و تلاش‌گری است که ثمرات آن دیده می‌شود چراکه کشتارگاه‌های غیرمجاز، کنترل شده و مدیریت می‌شوند و اثرات آن در جامعه مشهود است.

وی تأکید کرد: هیچگاه خیالتان از بابت صحت، بهداشت و ذبح بهداشتی راحت نباشد و همیشه نسبت به این مسائل حساس باشید و وسوسه در کارتان زیاد باشد؛ چراکه اثرات لقمۀ حرام -ناشی از کشتار حرام- در جامعه، سبب اثرات جسمی و روحی مانند کاهش ایمان قلبی شده که عواقب بسیاری را به دنبال دارد و شما باید در مقابل خداوند پاسخگو باشید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در پایان گفت: موفق و مؤید هستید و امیدوارم هر روز بیشتر موفق باشید و در مقابل حضرت پروردگار متعال، سربلند باشید.

در ابتدای این دیدار «حجت الاسلام و المسلیمن حسینی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این اداره کل با اشاره به وظایف دامپزشکی در تأمین سلامت و امنیت فرآورده‌های خام دامی، اظهار داشت: بازرسان شرعی مستقر در کشتارگاه‌های دام و طیور استان، حلیت محصولات تولیدی را تضمین می‌کنند و از این نظر مصرف‌کنندگان این محصولات و فرآورده‌ها، دغدغه و نگرانی، نداشته باشند.

حسینی افزود: در حال حاضر، ناظران شرعی در شش کشتارگاه سنتی و یک کشتارگاه صنعتی دام، همچنین سه کشتارگاه صنعتی طیور مشغول انجام وظیفه هستند.

در ادامه، مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: برای مجموعۀ دامپزشکی افتخاری است که به فرمودۀ پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) یعنی «سلامت و امنیت» جامۀ عمل می‌پوشاند؛ چراکه با نظارت‌ها و بازرسی‌های بهداشتی، سلامت آحاد جامعه تأمین شده و از طرفی امنیت فرآورده‌های خام دامی تضمین می‌شود.

دکتر سلطانی بیان داشت: همۀ این اقدامات با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان مجموعۀ دامپزشکی استان، محقق می‌شود و در کنار ناظران شرعی، ناظران بهداشتی نیز حضور فعال دارند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
البته نا گفته نماند در دوران مدیریت جدید کمتر به بازرسی های مواد خام بها داده شد.بیشتر به واکسیناسیون و مبارزه بها داده شد که البته به دلیل پایین بودن مبلغ طرح ها و همچنین مشکلات اقتصادی کارکنان بخش دولتی در زمینه مبارزه نیز کیفیت لازم را ندیدیم و فقط طبق معمول آمار های با کمیت بالا و دهان پرکن را دیدیم.
نظر شما
ادامه