کد خبر: ۵۲۱۹۳
تعداد نظرات: ۶ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از کاهش ۳۰ درصدی تب برفکی در طی سال گذشته و ۶ ماهه ابتدای سال‌جاری در کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» در همایش تب‌ برفکی، پیشگیری، کنترل و چالش‌های پیش‌رو که صبح امروز در سالن جلسات موسسه رازی حصارک برگزار شد، اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری خطرناک و مسری است که از نظر اقتصادی پر هزینه‌ترین بیماری است.

وی با اشاره به اینکه در برخی اوقات متاسفانه کاهش تولید ناشی از این بیماری، صددر صد در دام سبک و سنگین وجود دارد، افزود: در سال گذشته خوشبختانه با کاری که انجام داده ایم در این زمینه اتفاقات خوبی افتاد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه طی سال گذشته کمبود واکسن و یا اضطراب واکسن را برطرف کردیم، عنوان کرد: به اندازه کافی واکسن در اختیار دامداران قرار گرفته است، در سال‌ گذشته و 6 ماهه اول سال جاری برخلاف سال‌های گذشته تب برفکی 30 درصد در کشور کاهش داشته است.

رفیعی‌پور با اشاره به اینکه تب برفکی بیماری خطرناکی است و هزینه های بالایی در بر دارد و دامداری‌ها را دچار مشکل می کند، گفت: امیدوارم با اقدامات انجام شده بتوانیم کاهش این بیماری پر هزینه را اعلام کنیم.

وی گفت: واکسیناسیون تب برفکی بر‌اساس برنامه ملی انجام می‌شود و دزهای آن مشخص است و این دزها را به واکسن سازهای واقعی اعلام می‌کنیم

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به لزوم حمایت از محصولات داخلی در حوزه واکسن ادامه داد: هر مقداری که واکسن‌سازان داخلی بتوانند واکسن تولید کنند ما قطعا در این حوزه وارداتی انجام نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 97 ما بیش از 98 درصد کنترل آنفلو‌انزا داشته‌ایم افزود: امیدواریم در سال‌جاری با در اختیار گرفتن واکسن و ایمن سازی مرغ‌های تخم‌گذار کشور نگران بروز این بیماری نباشیم.

وی افزود: در ارتباط با تب کریمه کنگو مشابه سال‌های گذشته برخی از هموطنان ما جان خود را از دست داده‌اند و تعدادی نیز بهبود یافتند.

رفیعی‌پور با بیان اینکه بیماری تب کریمه یک بیماری رفتاری و انفرادی است که افراد با رفتار مخاطره آمیز خود، دیگران را درگیر می‌کنند، عنوان کرد: اگر مردم به توصیه‌های دامپزشکی عمل کنند ما در آینده حتی یک مورد گزارش تلفات یا تب کریمه کنگو در کشور نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: کشور ما به ویروسی آلوده شده ‌که کنه‌ها به عنوان مخزن و انتقال آن هستند. اگر دام‌های ما در محلی غیر از کشتارگاه ذبح شوند و یا اینکه کنه را با سم پاشی از بین نبریم، خود سبب بیماری و بروز تب کریمه کنگو می‌شوند.



انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
قبلا واکسن میزدیم طغیان داشتیم
حالا نمیزنیم کانون ها کمتر شده!
پس یعنی خودمان در گسترش بیماری دخیل بودیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
در استان ما ، هر مرکز مایه کوبی که گزارش بیماری دهد ، سهمبه واکسنش را کاهش می دهند تا ادب شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
1
شما اگه طی این دو سال دوره جدید سازمان دامپزشکی یک خبر دیدید که افزایش کانون بیماری داشتیم من از دامپزشکی انصراف میدم
ناشناس
|
Thailand
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
جناب آقای رئیس لطفا به این آمارهایی که برایتان می دهند اعتماد نکنید. آنچه که ما کارشناسان سازمان و ادارات کل استان ها می بینیم برعکس است. این آمارها را راستی آزمایشی فرمائید.
ما شما را مرد خدا می شناسیم ........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
فکر می کنید اطلاعی ندارند؟
ایشان که به همه استانها رفته اند و بسیاری از کارشناسان هم با ایشان صحبت کرده اند.
اما تغییری حاصل نمی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
1
پس باید بگویند افزایش 37 درصدی کانونهای تب برفکی

چون در تاریخ 14 اسفند فرموده بودند «کاهش ۶۷ درصدی کانون‌های تب برفکی در کشور »

حالا از 67 رسیده به 30 یعنی 37 درصد افزایش پیدا کرده.
این هم لینکش
http://hakimemehr.ir/fa/news/47811/کاهش-۶۷-درصدی-کانون‌های-تب-برفکی-در-کشور
نظر شما
ادامه