کد خبر: ۵۲۱۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

جلسه هم اندیشی و هماهنگی در راستای تسریع در خدمات رسانی و صدور مجوز به دامداران و مرغداران استان تهران با حضور «ذوالفقاری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی، «دکتر واعظی» مدیرکل دامپزشکی، نمایندگان سازمان نظام مهندسی کشاورزی، نظام دامپزشکی در دفتر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان تهران، ذوالفقاری در این جلسه با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر بخش های دامپروری و دامپزشکی اظهار داشت: این دو بخش جدا از هم نیستند و باید با تدبیر و تعامل، خدمتگزاری موثر و رفع مشکلات و پاسخگویی به موقع استعلامات را داشته باشند.

وی، تامین امنیت غذایی جامعه را از از الزامات جنگ اقتصادی امروز کشور عنوان کرد و افزود: خوشبختانه بالغ بر 80 تا 90 درصد امنیت غذایی جامعه از تولید داخل تامین می شود که در شرایط امروز موهبت بزرگی است.

ذوالفقاری با بیان اینکه زمینه کار در موضوع گوشت و دام بسیار بالاست، گفت: متقاضیان زیادی برای فعالیت در بخش تولید ترکیب ژنتیکی، سانن، دام گوشتی، دام سبک و سایر مباحث دامی در استان تهران داریم و باید با پاسخگویی به موقع و تسریع صدور پروانه بخش دام استان را رونق ببخشیم؛ چراکه دامپروری و دامپزشکی آینده بسیار خوبی را در پیش رو دارد.

وی ادامه داد: 12میلیون تن شیر در استان تهران تولید می شود در حالی که ظرفیت فرآوری صنایع شیر استان 17میلیون تن است؛ بنابراین تولید شیر در استان تهران را می توان تا دو برابر افزایش داد و ظرفیت فرآوری محصولات گوشتی را نیز تا 3 برابر وجود دارد.

شریف، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ضمن مرور قوانین و بخشنامه های موجود در حوزه دامپروری و رعایت حریم و بافت روستا اظهار داشت: صدور یا تمدید پروانه های بخش دام که پیش از این در بدنه جهاد بود، به دامپزشکی و نظام مهندسی کشاورزی منتقل شده است و این دو بخش به عنوان بازوی کمک کننده بخش دامپروری استان تهران به شمار می روند.

کریمی، معاون سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران نیز گفت: نظام مهندسی، براساس قانون ظرف 14 روز برای واحدهای سنتی و در مدت 30 روز برای واحدهای صنعتی دامی سامانه پنجره واحد پروانه صادر می کند.

وی افزود: استان تهران از معدود استان هایی است که کمیسیون ماده 18 نظام دامپرشکی در آن فعال است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Turkiye
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
من از ديدن اين عكس لذت بردم
كاري به هيچ يك از حواشي موجود در صنف و كشور ندارم ولي نگاهي به نحوه نشستن افراد داشته باشيد اين سوي صندلي ها نظام مهندسي مضطرب و منتظر و آن سوي صندلي ها نظام دامپزشكي پيشرو و تعيين كننده اين مساله به ما مي آموزد كه فرستادن افراد متفكر و حرفه اي چه نقش بسزايي در آينده دامپزشكي خواهد داشت شما در دوره قبل حتي يك عكس از رئيس نظام با رئيس جهاد نديديد
نظر شما
ادامه