کد خبر: ۵۲۱۹۹

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال ایجاد باغ وحش نیست، گفت: مرکز قرنطینه و بازپروری پردیسان در حال ساماندهی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، «منتظمی» مدیر کل دفتر مدیر کل حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال ساماندهی به گونه‌های نگهداری شده در مرکز قرنطینه و بازپروری پارک پردیسان هستیم و به زودی به پایان می رسد.

منتظمی درباره هدف از ایجاد این مرکز اینچنین گفت: هدف از ایجاد این مرکز درمان و تیمار گونه هایی است که که به هر دلیلی دچار آسیب شده و امکان بازگشت به طبیعت را ندارند.

وی تصریح کرد: گونه های وحشی منتقل شده به این مرکز درمان شده، درصورتی که واجد شرایط رهاسازی باشند به زیستگاه های اصلی منتقل و رهاسازی می‌شوند. چنانچه این امکان مهیا نشود و قابلیت برگشت به زیستگاه را نداشته باشند در اختیار مراکز نگهداری از حیات وحش و یا باغ وحش هایی که تحت نظارت سازمان هستند، قرار می گیرند.

منتظمی در خصوص برخی از شایعات مطرح شده مبنی بر انتقال گونه ها به مراکز نگهداری گفت: تحت هر شرایط کاملاً مخالف انتقال گونه از شرایط زیستگاه های طبیعی به مراکز نگهداری هستیم وچنین مجوزی صادر نخواهیم کرد. و تلاش بر این است این ساماندهی از جابجایی بین مراکز نگهداری یا گونه های غیر قابل رها سازی از پردیسان تامین شوند. هرسال تعداد زیادی گونه آسیب دیده وارد این مرکز شده، در نهایت یا درمان می شوند یا در اختیار مراکز مجاز نگهداری از حیات وحش قرار می گیرند.

وي به تلفات این مرکز هم اشاره می کند و می گوید: البته متاسفانه بخشی از گونه های وارد شده به این مرکز به علت شدت جراحات تلف می شوند.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش در پایان تاکید کرد: تمام گونه های حیات وحش نگهداری شده در باغ های وحش، مراکز نگهداری و مراکز تکثیر وپرورش حیات وحش مستمرا از سوی همکاران در ادارت کل استان‌ها مورد بازدید ارزیابی و نظارت قرار می گیرند.


نظر شما
ادامه