کد خبر: ۵۲۲۴

حکیم مهر - خبرگزاری فارس نوشت : یک مقام کشتیرانی هند مدعی شد ایران یک کشتی متعلق به این کشور را که حامل دام به مقصد امارات بوده است از دو هفته پیش تاکنون توقیف کرده است.

به گزارش هندوستان تایمز احمد بایا رییس موسسه کشتیرانی سالایای هند در این باره گفت این کشتی هندی موسوم به ام وی سی رامبان با 9 خدمه از 16 فوریه تا کنون در توقیف نیروی دریایی ایران است. این کشتی حامل 513 راس گوسفند بوده و از بندر کوچ هند به سوی دوبی در حال حرکت بوده است.

وی مدعی شد به علت بدی وضعیت جوی این کشتی به سوی سواحل کنارک ایران رفته بود و نیروی دریایی ایران اقدام به توقیف این کشتی در تاریخ 16 فوریه کرده است . نیروی دریایی ایران این کشتی را به بندر چابهار منتقل کرده است . دو خدمه از 9 خدمه این کشتی در آن نگهداری می شوند و هفت خدمه دیگر به زندان منتقل شده اند .

وی گفت پس از گذشت دو هفته ایران هنوز این کشتی و خدمه آن را آزاد نکرده است . ما کلیه اسناد قانونی برای انتقال و حمل دام را در اختیار داریم . این کشتی و خدمه آن بدون ارتکاب به جرم و اشتباهی از سوی ایران توقیف شده است . ما نامه هایی را به دولت هند و سفارت هند در تهران نوشته ایم و خواستار آزادی سریع این کشتی و خدمه آن هستیم .

وی افزود این نخستین بار در تاریخ معاصر است که نیروی دریایی ایران یک فروند کشتی هندی را توقیف کرده است .

 

 

نظر شما
ادامه