کد خبر: ۵۲۲۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» با اشاره به کاهش ۳۵ تا ۷۵ درصدی بیماری‌های مشترک انسان و دام در دو سال گذشته، امنیت غذایی و اقتصادی را خط مشی این سازمان برشمرد ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کاهش ۳۵ تا ۷۵ در از بیماری‌های مشترک انسان و دام در دو سال گذشته، گفت: امسال ۱۰ نفر بر اثر بیماری تب کریمه کنگو جان خود را از دست دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر علیرضا رفیعی پور» صبح پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه در اداره کل دامپزشکی گیلان امنیت غذایی و اقتصادی را خط مشی این سازمان برشمرد و اظهار کرد: امکان شناسایی، تشخیص و واکسیناسیون بسیاری از بیماری وجود ندارد و تنها از طریق اطلاع رسانی و انعکاس اطلاعات علمی توسط اصحاب رسانه قابل پیشگیری هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر نقش اطلاع رسانی رسانه‌ها در کاهش بیماری‌های مشترک انسان و دام، گفت: در دو سال گذشته ۳۵ تا ۷۵ در از بیماری‌های مشترک انسان و دام نظیر سیاه زخم، تب برفکی، آبله، هاری، تب کریمه کنگو کاهش یافته است.

وی کاهش بیماری را مساوی با کاهش هزینه تولید عنوان کرد و افزود: سازمان دامپزشکی با جان و مال و مردم سرکار دارد و دارای سرمایه اقتصادی بی پایان، دام، طیور و عسل بیش از ۱۴۳هزار میلیارد تومان است که درآمدهای نفتی برابری می‌کند.

رفیعی پور با بیان اینکه برخلاف ۴۰ساله گذشته امروز ایران جز هشت کشور صادر کننده محصولات دامی است، ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون تن محصولات سالم و باکیفیت شامل فرآورده‌های دامی، عسل، تخم مرغ، ماهی، گوشت قرمز، مرغ، ماکیان و شیر تولید شد که بیش از سه میلیون تن از آن به سایر کشورها و قاره‌های دنیا صادر شد.

وی افزود: ایران ۱۰ درصد از گوشت قرمز مصرفی خود را وارد می کند.

رتبه یک تا سه استان گیلان در حوزه طیور و آبزیان

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به وضعیت استان گیلان، افزود: گیلان در حوزه طیور و آبزیان بین سه رتبه اول کشوری قرار دارد که این بخش نیاز به توجه و توسعه بیشتری دارد. ‌ 

وی به کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در استان گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: گیلان با وجود داشتن منطقه آزاد و هم مرز بودن با کشورهای همسایه در کنترل بیماری‌های مشترک نسبت به سایر استان‌ها عملکرد بهتری داشته است.

رفیعی پور با بیان اینکه استان گیلان جز استان‌های الگوی کشور در زمینه نابودی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بوده است، افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک موج بیماری با خسارت حدود هفت هزار میلیارد تومانی است که استان گیلان با صرف ۱۰۰ میلیارد تومان موفق به پیشگیری و کنترل این بیماری شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: امسال نیز پیش بینی می‌شود با آموزش، رصد، پایش، واکسیناسیون و معدوم سازی، آنفلوانزای پرندگان بین ۹۸ تا ۹۹درصد کنترل شود.

وی با اشاره به نقش ضمانت کننده جان، مال و سلامت مردم از مزرعه تا سفره سازمان دامپزشکی، افزود: ‌این امور شامل اقدامات حاکمیتی و بهداشتی برای سلامت مردم است که شامل کنترل و نظارت مرزها، مزارع و سایر موارد می‌شود.

رفیعی پور درباره آخرین آمار مربوط به بیماری تب کریمه کنگو در کشور بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد متاسفانه ۱۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند که هشت نفر از آنها در استان سیستان و بلوچستان و دو نفر در استان‌های گیلان و اردبیل بوده است.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
3
سلام
فرصت خدمت به این سرزمین جاودانه و این مردم خوب بهاری زودگذر است فرصت هایمان را غنیمت شمریم و قدر بدانید... ان شاا... در پناه حق پاینده باشید... به امید تدبیر برای تسری....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
1
چه زود خطای اطلاع رسانی اصلاح شد . بالاخره به گیلان سفر کردند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
1
مگر کسی می تواند از خط قرمز کشتارگاهها عبور کند و گزارش تخلف دهد؟
نظر شما
ادامه