کد خبر: ۵۲۲۵۵
 

مدیران و کارکنان سازمان دامپزشکی کشور مقام رزمندگان، شهیدان و آزادگان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشتند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رییس این سازمان در مراسم گرامیداشت دفاع مقدس که با حضور مدیران و کارکنان این سازمان، «دکتر محمد زهرایی» رییس سازمان بسیج سازندگی کشور و «دکتر پیمان فلسفی» فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، به خاطراتی از دوران جنگ اشاره کرد و گفت: بسیج در همه دوره های انقلاب حضوری پر رنگ داشته است؛ نوجوانان و جوانان محلات که در اوایل انقلاب از طریق پایگاه‌های بسیج مساجد حفظ امنیت محله را بر عهده داشتند، با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد با کفار اعزام شدند و از اسلام و کشور دفاع کردند.

وی افزود: اگر امروز ما در شرایط امن و بدون هیچ مشکل زندگی می‌کنیم، آن را مدیون شهیدان، جانبازان و آزادگان عزیزی هستیم که در راه انقلاب و میهن فداکاری کردند.

وی در ادامه ضمن تشریح بخشی از انگیزه های این اتفاق که در واقع ماحصل واگذاری امور هر محله به نوجوانان 14 ساله ای است که نسبت به امنیت محله خود احساس مسئولیت و تعلق خاطر می‌کردند، پیشنهاد کرد: با وجود آنکه خیلی از امور را بسیج انجام می‌دهد، اما نمود عینی آن برای مدیران به شکل شایسته مشهود نیست، لذا در مورد اقدامات ارزشمندی مانند برگزاری اردوی راهیان نور و دیدار از مناطق دفاع مقدس و اعزام کاروان‌های جهادی به روستاها و مناطق محروم، باید برای تزکیه نفس و کسب روحیه جهادی مدیران نیز در این مناطق حضور پیدا کنند تا آنها نیز از نزدیک ببیند که بسیج چه خدماتی کرده و می‌کند.

دستاوردهای مبهوت کننده جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس

«حجت الاسلام حمزه کلانتری» نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور سخنران دیگر این مراسم بود که با اشاره به تاریخچه مبارزاتی در صدر اسلام و تداوم روحیه مبارزه با کفار پس از دوران پر افتخار قیام عاشورا، به اهداف جنگ و دفاع اشاره کرد و گفت: هدف آغاز کنندگان جنگ به اعتراف خود آنها نه انقلاب 57، بلکه مبارزه با تفکر جهادی و اسلام بوده است.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما در دوران جنگ با دست‌های خالی جلوی بزرگ‌ترین ارتش خاورمیانه ایستادند تا جایی که دشمنان قسم خورده با التماس درخواست صلح کردند، اظهار کرد: امروز هم می‌بینیم اقتدار جمهوری اسلامی و آوازه قدرت ایران چنان در جهان پیچیده که رئیس جمهوری آمریکا شیفته آن شده است تا با رئیس جمهوری ما عکس یادگاری بگیرد.

کلانتری با اشاره به افتخار به چنین موقعیتی که ماحصل جانفشانی‌های جوانان هنگام انقلاب و دوران دفاع مقدس است به گوشه ای از خدمات خیره کننده جهادگران در عملیات‌های مختلف اشاره کرد که اگرچه ایجاد جهاد سازندگی در ابتدا با هدف کمک جوانان به محرومیت زدایی از روستاها بود، اما هنگام جنگ و احساس نیاز مانند سربازی جان برکف و آموزش دیده حماسه آفریدند.

نماینده ولی فقیه در دامپزشکی توضیح و تبیین این افتخارات را برای جوانان امروز امری واجب برشمرد و گفت: ایجاد 30 هزار سنگر، 44 هزار کیلومتر جاده و خاکریز زیر آتش بار دشمن، ساختن جان پناه برای رزمندگان، احداث 45 هزار کیلومتر جاده عملیاتی، احداث یک هزار پل و اعزام 500 هزار نیروی مردمی از جهاد سازندگی به جبهه ها با وجودی که جهاد سازندگی وقت یک سازمان نظامی نبود، در کنار احداث 56 بیمارستان، احداث هزاران پناهگاه و باندهای هواپیما و هلیکوپتر و ... اقداماتی بود که شاید در اذهان بسیاری باور پذیر نمی آید، اما افتخاراتی بود که به برکت روحیه شهادت طلبی و جهادی محقق شد.

وی با بیان اینکه امروز نیز جبهه مبارزاتی ما با کفار در جبهه اقتصادی و سیاسی است و این مهم نیز بدون رهبری مطمئن حضرت آیت الله خامنه‌ای ممکن نیست، وظیفه سازمان دامپزشکی و همکاران این سازمان را در این جبهه بسیار حیاتی عنوان کرد.

واکسیناسیون گسترده طیور روستایی در زمان کوتاه، ماحصل تفکر جهادی

«دکتر محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور میهمان سازمان دامپزشکی در آیین نکوداشت دوران دفاع مقدس بود که پس از تقدیر از مدیریت و کارکنان سازمان دامپزشکی در توجه به موضوع دفاع مقدس و تشکر از بیانات سخنرانان مراسم در تشریح ارزش های دفاع مقدس، به توصیف پنجمین پارادایم مدیریت در دنیا با عنوان مدیریت خدمتگزاری پرداخت که به گفته وی برای نخستین بار در جهان توسط حضرت امام (ره) پایه‌گذاری شده است.

زهرایی در توصیف بیشتر ویژگی‌های این پارادایم مدیریتی افزود: در این پارادایم حضرت امام مردم را ولی نعمت مسئولان بر می‌شمارند و تنها شاخص حساب و کتاب افراد را میزان و نوع خدمت آنها به مردم می‌داند و می فرمایند هر که خدمتگزارتر، مدیرتر.

این مسئول بسیجی با اشاره به ۳ ویژگی انقلاب اسلامی مرتبط با دفاع مقدس افزود: وحدت بدون ولایت معنا ندارد، کما اینکه یک بعد دیگر انقلاب اسلامی توانمندسازی است و تفاوت انقلاب ما با سایر انقلاب‌ها در این بوده که انقلاب اسلامی ایران کارخانه آدم سازی از جنس ارزش‌های اسلامی است که به توانمندسازی نیروهای انسانی می‌انجامد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مولفه‌هایی از انقلاب اشاره می‌کند و می‌افزاید: حرکت و پیش‌رونده بودن ویژگی بارز انقلاب است. در واقع انقلاب ما ساکن نیست و در مسیر حرکت هر چه به جلو پیش می رود به مانند قطار به آن سنگ می‌زنند. قطار هم یک لوکوموتیو می‌خواهد تا بقیه واگن‌ها را به دنبال خود بکشد و این میسر نمی‌شود مگر اینکه از لوکوموتیو تبعیت کنند و روی ریل قطار که در اینجا همان ارزش‌های جهادی و انقلابی است، حرکت کنند.

زهرایی با اشاره به ویژگی‌های آتش به اختیاری بسیج و همچنین مقاومت در مقابل استکبار جهانی افزود: اگرچه ما به خاک و فرهنگ کسی تهاجم و تجاوز نمی‌کنیم، اما ویژگی بازدارندگی و مقاومت داریم. کما اینکه 60 کشور در زمان جنگ با وجود تجهیزات فراوان و استخدام مستشاران نظامی کشورهای متخاصم با انقلاب نیز نتوانستند مانع پیروزی ما در دوران دفاع مقدس شوند.

وی در ادامه به تشریح همسویی انقلاب و جهاد پرداخت و گفت: 8 سال دفاع مقدس نشان داد جهاد فقط تفنگ به دست گرفتن نیست و امروز اگر واکسیناسیون طیور در روستاها در عرض چند روز انجام می‌شود، این مهم ماحصل همین روحیه جهادی است.

زهرایی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی با فعالیت های خود زمینه افزایش تولید کشاورزی در واحد سطح را فراهم می نماید و در جبهه امنیت غذایی فعالیت دارد، اظهار کرد: بخشی از نهادهای حاکمیتی مانند سازمان دامپزشکی در فهرست توانمندسازان هستند و در این جبهه فرماندهان جنگ اقتصادی نیز مسئولان نهادهای اجرایی هستند که باید صف اول و جلوتر از همه به انقلاب خدمت کنند. خدمتی که مصادیق آن در خدمت مضاعف به ارباب رجوع و همچنین تسهیل قوانین جهت فعالیت آسان تولیدکنندگانی است که به فرمایش حضرت آقا در صف نخست این جبهه هستند.

وی در پایان به نتیجه دیدار اخیر نمایندگان سازمان بسیج سازندگی با مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: در آن دیدار وقتی خدمت ایشان عرض شد که در این سازمان 12 هزار گروه جهادی هستند و بالغ بر 500 هزار نفر هستند، ایشان فرمودند این جمعیت 10 درصد جوانان کشور نیز نیست، پس باید همه با ترویج تفکر جهادی و عمومی کردن آن به افزایش لشکر این بسیج همیت کنیم تا با همکاری هم قله های بزرگ موفقیت را فتح کنیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از 3 ایثارگر دوران دفاع مقدس در سازمان دامپزشکی کشور به نام‌های حجت الاسلام فاضل، مهندس حدادی از آزادگان و مهندس ناصر فروتن جانشین پایگاه مقاومت بسیج امام موسی بن جعفر(ع) و از جانبازان دوران دفاع مقدس، به قید قرعه به 10 نفر از حاضران در این مراسم نیز جوایزی تعلق گرفت.

در این مراسم، حجت الاسلام عابدی معاون قرآن و عترت مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی نیز حضور داشت .
 
نظر شما
ادامه