کد خبر: ۵۲۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس دامپزشکی کهگیلویه عنوان کرد: کوره لاشه سوز کشتارگاه دهدشت خراب است و متاسفانه ضایعات بدون اینکه امحا و در کوره سوزانده شوند، با تراکتور از محوطه کشتارگاه خارج و به محل دپوی زباله منتقل می شود که در مسیر راه، ضایعات لاشه ها چکه می کند و حیوانات ولگرد هم وجود دارد و متاسفانه سیکل بیماری قطع نمی شود و با دست خودمان سریع تر آن را گسترش می دهیم، کوره لاشه سوز خراب است که از اولویتهای کشتارگاه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل ازکبنا، صبح روز شنبه (6مهر ماه 98) جلسه شورای سلامت کهگیلویه با حضور معاون فرماندار کهگیلویه، دادستان و دیگر مدیران شهرستان کهگیلویه در فرمانداری برگزار شد.

کوتاه بودن دیوار کشتارگاه و ورود سگ های ولگرد به محوطه کشتارگاه، عدم انشعاب گاز و کمبود آب گرم برای ضدعفونی محوطه، کمبود قلاب آویز لاشه در قسمت کشتار و پوست کنی، نگهداری دام زنده در داخل ساختمان کشتارگاه، عدم راه اندازی کشتار گاوی، کوره لاشه سوز نیمه فعال، سپتیک نامناسب، دفع غیر بهداشتی زباله های کشتارگاه، نیاز به زیرسازی و آسفالت بخشی از محوطه، نامناسب بودن محل ذبح دام و خونگیری از جمله مشکلات کشتارگاه دهدشت است که هنوز پارجاست و در شورای سلامت به آن پرداخته شد.

رئیس دامپزشکی کهگیلویه با اشاره به اینکه کشتارگاه دهدشت آب گرم ندارد، گفت: روزانه 50 دام و در برخی موارد 90 دام در کشتارگاه دهدشت ذبح می شود که باید پس از کشتار، کشتارگاه ضدعفونی شود، لاشه ها تمیز شود و با توجه به بیماری های خطرناکی که در کشتارگاه وجود دارد باید نظافت صورت پذیرد.

«دکتر سید علی اکبر حسینی» عنوان کرد: کوره لاشه سوز کشتارگاه دهدشت خراب است و متاسفانه ضایعات بدون اینکه امحا و در کوره سوزانده شوند، با تراکتور از محوطه کشتارگاه خارج و به محل دپوی زباله منتقل می شود.

حسینی افزود: در مسیر راه ضایعات لاشه ها چکه می کند و حیوانات ولگرد هم وجود دارد و متاسفانه سیکل بیماری قطع نمی شود با دست خودمان سریع تر آن را گسترش می دهیم، کوره لاشه سوز خراب است که از اولویتهای کشتارگاه است.

وی ادامه داد: کشتارگاه دهدشت تهویه ندارد، دیوار کشتارگاه باید بلندتر شود، ترموکوکینگ و یخچال ماشین حمل گوشت خراب است، دوربین مداربسته کشتارگاه نیز مدتی است که نیاز به تعمیر دارد، بخشی از محوطه کشتارگاه نیز آسفالت نیست.

رئیس دامپزشکی کهگیلویه بیان کرد: این مسائل باید یک جایی قطع شود، هیچ انگیزه ای برای آمدن در جلسه شورای سلامت ندارم چون همه موارد به جلسه بعد موکول می شود.

وی گفت: اقداماتی هم از سوی شهرداری صورت گرفته است از جمله نصب اتاق پیش‌سرد، راه اندازی قسمت نیمه صنعتی، تهیه لیبل برای لاشه ها، چند مورد کف سازی که از این موارد است.

رئیس محیط زیست کهگیلویه نیز عنوان کرد: یک سال است که قرار بود شهرداری چاهی مورد تایید محیط زیست حفر کند برای امحا ضایعات لاشه هایی که با تراکتور حمل می کند و در جاده ها و محیط آلودگی ایجاد می کند.

عزیزی عنوان کرد: اخطاریه زیست محیطی برای شهردار صادر کردیم و همچنین اخطاریه دوم و اگر به جاهای باریک بکشد مجبوریم کشتارگاه را تعطیل کنیم.

دادستان کهگیلویه نیز از دبیر جلسه خواست که ایراداتی که در جلسه به شهرداری گفته شد همه را اعلام جرم کنید و فردا برای من بفرستید تا یک پرونده کیفری تشکیل دهیم.

وی افزود: ما در بحث حقوق مردم و بهداشت تعارف و رودربایستی نداریم، جایی بودجه نیست، درست ولی ما به خاطر نبود بودجه نمی‌توانیم سلامت مردم را به خطر بیندازیم.

دادستان ادامه داد: اگر بحث نواقصات کشتارگاه تا شورای سلامت بعدی هنوز پابرجا باشد مطمئن باشید پرونده کیفری تشکیل می‌دهیم. آقایان احضار می‌شوند، اظهارات را می‌گیریم و قطعا پیگیری می‌کنیم، مجازات انفصال و مجازات‌های سنگین. دیگر تعارف تمام شد.

روشندل با بیان اینکه برای تهدید علیه بهداشت عمومی قانون، مجازات حبس، انفصال و ...پیش بینی کرده است. بیان کرد: لذا همه این پرونده‌ها را که تهدید علیه بهداشت است صورتجلسه و اعلام جرم کنید.

 شاکی باشید و ما رسیدگی می‌کنیم. فقط تا شورای سلامت بعد ما فرصت می‌دهیم تا نواقص فوق رفع شود.

وی افزود: قطعاً در کشتارگاه کارهای خوبی هم از سوی شهرداری انجام شده است و ما بازدید داشتیم، اما همین ایرادات باقی مانده شایسته و قابل قبول نیست.

شهردار دهدشت نیز گفت: 250 تا 300 میلیون تومان در کشتارگاه  هزینه کردیم، اما نارسایی ها زیاد است قبول داریم.

«اسفندیار برخه» عنوان کرد: شهرداری 5 و نیم میلیارد از شبکه بهداشت طلبکار است اگر 5 درصد را هم بپردازد بخشی از مشکلات کشتارگاه حل خواهد شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
1
2
در وزارت تجارت محور جهادکشاورزی هیچ گوشی برای شنیدن این دردها و مشکلات بهداشتی وجود ندارد و سازمان دامپزشکی بدون پشتیبانی یک وزیر مقتدر به تتهایی چکار می تواند بکند؟؟؟؟؟

تنها راه حل قطعی مشکل کشتارگاه های صنعتی، الحاق سازمان دامپزشکی در سطح معاون مستقل وزیر بهداشت است.
دقت شود که بودجه 15 تریلیارد تومانی وزارت بهداشت 5 برابر بودجه حداکثر 3 تریلیارد تومانی وزارت فقیر جهادکشاورزی و 100 برابر بودجه سازمان دامپزشکی است!
نظر شما
ادامه