کد خبر: ۵۲۳۰۰

یک شرکت دانش بنیان که اولین و تنها تولیدکننده مکمل‌های غذایی تولید شده از میکروارگانیسم‌های مفید است، موفق شد برای اولین بار این محصولات را به چند کشور صادر کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «مریم تاج آبادی ابراهیمی» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت با ظرفیت سالیانه بالغ بر ۷۰۰۰ تن، انواع محصولات مانند استارترهای لبنی، پروبیوتیک های انسانی (غذایی و مکمل های دارویی)، انواع پروبیوتیک های دام، طیور و آبزیان، فرآورده‌های بیولوژیک و سایر محصولات میکروبی را تولید و به بازار عرضه می کند.

وی افزود: مکمل های تولید شده از میکروارگانیسم‌های تولید شده در شرکت کاربردهای متعددی، از جمله: درمان مشکلات گوارشی و کمک به تعدیل سیستم ایمنی بدن دارند.

وی گفت: ما تولید کننده پروبیوتیک های حوزه دام، طیور و آبزیان با مجوز سازمان دامپزشکی در منطقه هستیم. بسیاری از این محصولات در حال حاضر به عراق و دیگر کشورهای منطقه صادر می‌شود. همچنین موفق شدیم برای اولین بار جهت جلوگیری از بیماری آبزیان، از این میکروارگانیسم‌ها واکسن تولید کنیم. علاوه بر این توانستیم تنها تولید کننده بایودیابت در کشور باشیم که به عنوان مکمل در درمان بیماران دیابتی موثر است.

به گفته تاج آبادی، تقریباً تمام محصولات ما ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان تر از محصولات وارداتی عرضه می‌شود و در کشور ، تنها رقیب ما واردکننده‌ها هستند .

وی افزود: در عرصه مکمل‌های پروبیوتیک دام و طیور و آبزیان قریب ۷۰ درصد بازار را در اختیار داریم و ۳۰ درصد بقیه در اختیار واردکنندگان قرار دارد. برای اولین بار موفق شدیم که محصولاتمان را به کشورهای مختلفی مانند عراق ، آذربایجان و لبنان صادر کنیم . در آینده نیز قصد داریم تا شعاع صادراتی خود را توسعه بخشیم و کشورهای بیشتری را به مقاصد صادراتی شرکت اضافه کنیم .

مدیرعامل بیان کرد: برای اینکه همواره پویایی در تولید را حفظ کنیم و ابتکار عمل را در دست داشته‌باشیم، شتاب دهنده لاکتوویژن را تاسیس کرده‌ایم و در آن از صاحبان فکر و ایده، متخصصین و مهندسان جوان زیست فناوری دعوت کرده‌ایم تا افکار و طرح‌های خود را با شرکت ما در میان بگذارند و در صورت وجود بستر مناسب این افکار و ایده ها را تجاری سازی خواهیم کرد.

 
نظر شما
ادامه