کد خبر: ۵۲۳۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ارزش صادرات فرآورده‌های دامی در شش ماهه اول سال جاری در استان، ۱۱ میلیون دلار بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شهرام موحدی» امروز (یکشنبه) در مراسم تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان، با اعلام ارز آوری برای اولین بار در اصفهان با پرِ شتر مرغ، اظهار کرد: نگاه ویژه به دامپزشکی و توجه داشتن به مباحث سلامت غذا با منشأ دامی در استان بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند اقتصاد را برای فعالان این حوزه دگرگون کند.

وی افزود: دامپزشکی نقش مؤثری در امنیت غذایی مردم ایفا می‌کند و در همین راستا تمام عملیات فنی از قبیل واکسیناسیون دام‌ها، شناسایی و حذف دام‌های آلوده توسط این شبکه به خصوص در مناطق عشایری چادگان با جمعیتی بالغ بر شش هزار نفر انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان به وضعیت بهداشتی نگهداری دام و طیور در ساختمان‌ها و اماکن مسکونی اشاره کرد و آن را تهدیدی برای بهداشت و سلامت عمومی جامعه دانست و ‌افزود: قصور و یا سهل‌انگاری ناخواسته در این زمینه، ممکن است باعث به خطر افتادن سلامت آحاد جامعه از طریق انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شود.

موحدی گفت: ارزش صادرات فرآورده‌های دامی در شش ماهه اول سال جاری ۱۱ میلیون دلار بوده است. حرکت رو به جلویی آغاز شده که با بهتر شدن مراودات رقم صادرات افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

همچنین فرماندار چادگان گفت: شبکه دامپزشکی هر شهرستان ویترینی است که به جهت اهمیت خدمات، بیشتر در مقابل دیدگان مردم است و از همین حیث باید مورد توجه قرار گیرد.

عباس توکلی از کشتار غیربهداشتی آن‌هم با وسعت بسیار بالا به ویژه در نقاط روستایی ابراز نارضایتی کرد و گفت: با وجود یک کشتارگاه در شهرستان که استانداردهای لازم را دارد می‌توان با متخلفان در این حوزه طبق نظر مراجع قضایی و ابزارهای قانونی موجود برخورد کرد.

وی با اعلام کاهش ۳۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی شهرستان چادگان در سال ۹۸ افزود: با نگاه به سلامت فرآورده‌های دامی و ارتباط مستقیم آن‌ها با زندگی مردم تلاش شد تا اعتبار این دستگاه هم تراز سال گذشته باشد.

در پایان این جلسه از زحمات «ستار داودوند» قدردانی و «دکتر سید محمد قریشی» به عنوان رییس جدید شبکه دامپزشکی شهرستان چادگان منصوب شد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
1
0
با تبریک. خدایی هفته ای چندتا تغییر و انتصاب در عرصه دامپزشکی لازمه تا کارها و تصمیمات و بودجه ها درست تر هزینه شوند.
آقاپور
|
France
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
3
دکتر جان تبریک میگم امیدوارم همیشه موفق و موید باشید
نظر شما
ادامه