کد خبر: ۵۲۳۳۸

با نصب و به کارگیری تجهیزات جدید در بندر چابهار برای بارگیری غلات، کامیون های ۱۰ تن خوراک دام در کمتر از ۵۰ ثانیه بارگیری می شود تا این محصولات با سرعت بیشتری به محل‌های مورد نظر برسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، با نصب و به کارگیری تجهیزات جدید در بندر چابهار برای بارگیری، عملیات بارگیری غلات با سرعت بیشتری انجام می‌شود. به طوری که هر کامیون‌ 10 تن خوراک دام در کمتر از 50 ثانیه بارگیری می‌شود تا این محصولات با سرعت بیشتری به محل‌های موردنظر برسد.

این تجهیزات جدید امکان بارگیری همزمان چند کامیون را دارند اما ظرفیت انباری این بندر هنوز ظرفیت همراهی برای تخلیه این حجم بار را ندارد به همین منظور از شرکت پشتیبانی امور دام خواسته‌ شده است که محموله‌های وارداتی ذرت، سویا و جو را با فاصله زمانی به این بندر وارد کنند.

افزایش سرعت تخلیه غلات در این منطقه باعث شده است که کشتی غول‌پیکر 60 تا 70 هزار تنی فله‌بر غلات 7 روزه تخلیه شود که مطابق استانداردهای روز دنیا است و باعث کاهش هزینه دموراژ می‌شود.

 بر اساس اعلام مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان روزانه 12 هزار تن از بار غلات کشتی‌های فله‌بر تخلیه می‌شود.

بنابراین گزارش برای کاهش هزینه های حمل و نقل و افزایش سرعت انتقال خوراک دام و طیور وارداتی در داخل کشور، این محصولات از بنادر عباس، چابهار، امام، امیرآباد و نوشهر انجام می‌شود درحالی که این محصولات در گذشته تنها از طریق بندر امام به کشور وارد می شد.





نظر شما
ادامه