کد خبر: ۵۲۳۴۷
 

رئیس دامپزشکی شهرستان ثلاث‌ باباجانی از خدمات رسانی کلینیک سیار دامپزشکی ثلاث باباجانی به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر اشکان مرادی» از اقدامات انجام گرفته اداره دامپزشکی شهرستان ثلاث‌ باباجانی خبر داد و اظهار داشت: کلینیک سیار دامپزشکی به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان دایر شد .

رئیس دامپزشکی شهرستان ثلاث‌ باباجانی با اشاره به بزرگداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس و برنامه های اجرایی این نهاد بهداشتی، یادآور شد: اکیپ دامپزشکی این شهرستان از 6 مهرماه سال جاری به روستای نقده علیا از توابع بخش ازگله اعزام و خدمات رسانی لازم را به عمل آوردند .

وی به اهم فعالیت های اکیپ دامپزشکی ثلاث باباجانی اشاره و بیان کرد: انجام معاینه و ویزیت رایگان دام ها روستاییان و عشایر این مناطق مرزی در دستور کار قرار گرفت و دامداران خدمات بهداشتی و تمهیدات پیشگیرانه برای مقابله با بروز هرگونه خطرات احتمالی بیماری های دامی را با استفاده از تجارب کادر مجرب دریافت کردند .

این مسؤول ادامه داد: خدماتی همچون انجام واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری های بروسلوز (تب مالت) و طاعون نشخوارکنندگان کوچک، توزیع رایگان دارو در بین دامداران، توزیع رایگان ضدعفونی کننده در بین دامداران این شهرستان نیز صورت گرفته است .

مرادی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه خدمات آموزش های چهره به چهره دامداران اشاره و خاطرنشان کرد: این آموزش ها در زمینه پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام (تب مالت و تب کریمه کنگو) بوده و دامداران آگاهی لازم برای مقابله با آن را کسب کردند .

رئیس دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی بیان کرد: اکیپ اعزامی کلینیک سیار دامپزشکی در راستای نمونه گیری خون از دام ها و انجام آزمایش های سرمی نیز طی هفته فوق خدمات رسانی لازم را در این ایام انجام داده‌اند .

نظر شما
ادامه