کد خبر: ۵۲۳۶۲

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، گفت: سازمان پشتیبانی امور دام با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد نمی‌تواند تمامی نیاز دامداری‌ها و مرغداری‌های کشور به نهاده‌ها را تامین کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات نهاده‌های دامی، گفت: سازمان پشتیبانی امور دام با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد نمی‌تواند تمامی نیاز دامداری‌ها و مرغداری‌های کشور به نهاده‌ها را تامین کند.

دولت در زمینه تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداری‌ها و مرغداری‌ها ناتوان است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامی نیاز کشور به نهاده‌های دامی با وارد کردن چند کشتی محقق نمی‌شود، ادامه داد: تجربه ثابت کرده که دولت در زمینه تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداری‌ها و مرغداری‌ها ناتوان است و با واردات تنها توانسته بخشی از نیاز کشور را تامین کند. 

قیمت‌های دستوری تولیدکنندگان را دچار مشکل می‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت قصد داشته تا با قیمت‌های دستوری و اجبار در بازار اعمال نظر کند اما همواره این اقدامات به تولیدکنندگان آسیب رسانده است، عنوان کرد: باید قبول کنیم که قیمت‌های متناسب‌ با قیمت‌های آزاد و جهانی آخرین راه‌کار کشور  برای کنترل بازار است.

باید قبول کنیم که قیمت‌های متناسب‌ با قیمت‌های آزاد و جهانی آخرین راه‌کار کشور برای کنترل بازار است.

قیمت مرغ برخلاف فشارهای وارد شده تابع بازار است

ابراهیمی با بیان اینکه در ابتدای سال نیز اعلام کردیم که در زمینه قیمت گذاری دستوری مرغ امکان ادامه تولید برای مرغداران وجود ندارد و آنها متضرر می‌شوند، تصریح کرد: علی رغم فشارهای وارد  شده بر روی قیمت مرغ نرخ این محصول از حالت دستوری خارج و تابع بازار شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: با ورود وزارت بازرگانی شرایط بازار و تولید بهبود پیدا نمی‌کند و به نوعی ارتباط بین سیاست گذاری تولید و شرایط بازار از بین می‌رود.


نظر شما
ادامه