کد خبر: ۵۲۳۷۷

در بازرسی از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی در منطقه ۱۸شهرداری تهران مقدار قابل توجهی تخم مرغ تاریخ گذشته فاسد کشف و ضبط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهر تهران، «دکتر مجید محمدیان» رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران با اعلام این خبر افزود: بازرسان واحد بهداشت و نظارت بر فرآورده های خام دامی این اداره طی انجام بازرسی‌های دوره ای، در یکی از واحدهای عرضه غرب تهران بیش از ۱۲۴۰ کیلو گرم تخم مرغ تاریخ گذشته فاسد و غیر قابل مصرف انسانی کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه شرایط نگهداری فرآورده های خام دامی تاثیر مستقیم بر کیفیت و ماندگاری آنها دارد، حمل ونقل نامناسب و شرایط نگهداری نامطلوب در محیطی کاملا غیر بهداشتی را عامل فساد محصولات این واحد دانستند. همچنین با دونوبت نمونه گیری از محموله توقیفی که هردو گویای غیر قابل مصرف انسانی بودن تخم مرغ ها به دلیل بار میکروبی بیش از حد بود با حکم قضایی اقدام به معدوم سازی بهداشتی آن در یکی از مراکز تبدیل ضایعات تهران صورت گرفت.

«دکتر محمدیان» در پایان با بیان اینکه سلامت تک تک شهروندان خط قرمز دامپزشکی می باشد به همشهریان اطمینان دادند که با کوچکترین تخلفی در بحث بهداشت فرآورده های خام دامی به شدت برخورد خواهد شد و شهروندان هرگونه تخلف در این زمینه را با شماره تماس ۰۲۱۶۶۵۹۱۰۰۵با ما در میان بگذارند.

 

نظر شما
ادامه