کد خبر: ۵۲۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز گفت: از چهاردهم مهرماه روی تمام کیسه های بسته بندی مرغ درجه و سطح کیفی تولید آن ذکر می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر سیدمحسن ابوترابی» ضمن اشاره به اینکه طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ تولیدی در سطح کشتارگاه های طیور از چهاردهم مهرماه و همزمان با روز ملی دامپزشکی آغاز خواهد شود، گفت: این طرح از حدود پنج ماه قبل به استان ها ابلاغ شد که در راستای آن گوشت مرغ تولیدی در کشتارگاه های طیور به سه سطح «بی، ای و ای پلاس» تقسیم بندی شده که بالاترین سطح و کیفیت آن «ای پلاس» است.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای این طرح سه کشتارگاه طیور کشور گواهی «ای پلاس» را کسب کردند، ۳۶ مورد نیز در رتبه «ای» قرار دارند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز اشاره کرد: در حال حاضر از شش کشتارگاه طیور استان چهار مورد در رتبه «بی» قرار دارند و دو مورد دیگر باید با رفع نواقص به این سطح برسند.

ابوترابی در ادامه تاکید کرد: دو کشتارگاه طیور استان البرز نیز اعلام آمادگی کرده اند که به رتبه سطح «ای» ارتقاء یابند.

وی گفت: در حال حاضر بر اساس رتبه بندی های انجام شده برای طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ تولیدی حداقل رتبه برای کشتارگاه های طیور رتبه «بی» است.

وی با تاکید بر اینکه اگر کشتارگاه طیوری نتواند از نظر کیفی به رتبه «بی» ارتقاء یابد دیگر اجازه عرضه برای مصرف خانوار را نخواهد داشت، گفت: تمامی کشتارگاه های طیور دو ماه برای رفع نواقص و ارتقای کار خود فرصت داشتند و تا چهاردم مهرماه که زمان شروع طرح است باید این مهم را عملیاتی کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز گفت: از چهاردهم مهرماه روی تمام کیسه های بسته بندی مرغ درجه و سطح کیفی تولید آن ذکر می شود و مردم می توانند مرغ با کیفیت عالی، خوب و متوسط را بر اساس آن سطح بندی ها انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: در قالب اجرای طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ تولیدی در سطح کشتارگاه های طیور، تولید مرغ هایی که بدون مصرف آنتی بیوتیک عرضه شود به یقین دارای رتبه "ای یا ای پلاس" خواهد بود

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
S/m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
کشتارگاه های کرج حتی در رده «بی» هم نیستند
نظر شما
ادامه