کد خبر: ۵۲۴۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه صنعت دام و طیور، بزرگ‌ترین صنعت کشور پس از صنعت نفت دانست و گفت: معیشت بیش از 500 هزار نفر در این استان وابسته به دام، طیور و آبزیان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر امید حاج‌محمدی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: بیش 2 هزار و 500 روستا در استان با جمعیت بیش از 500 هزار نفر وجود دارد که معیشت آن‌ها وابسته به دام، طیور و آبزیان است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به اشاره به 371 کیلومتر مرز مشترک استان با کشور عراق، گفت: کنترل بیماری‌های دامی در استان کرمانشاه به دلیل مرزی بودن برای ما خیلی مهم است.

وی، به فعالیت 59 باب داروخانه دامپزشکی، سه آزمایشگاه خصوصی، یک آزمایشگاه دولتی، 11 مرکز پخش دارو، سه کشتارگاه صنعتی دام، 12کشتارگاه سنتی در استان اشاره کرد و افزود: این مراکز علاوه بر استان کرمانشاه به استان‌های همجوار همچون کردستان و همدان نیز خدمات‌رسانی دارند.

حاج محمدی میزان تولید محصولات دامی را 330 هزار تن شیر، 33 هزار تن گوشت قرمز، 2 هزار و 311 تن عسل و...عنوان کرد و ادامه داد: طی 6 ماهه نخست سال‌جاری 6 میلیون نوبت سر واکسیناسیون با هدف سلامت دام، دامدار و مصرف کننده در استان انجام شده است.

این مسؤول، صنعت دام و طیور، بزرگ‌ترین صنعت کشور پس از صنعت نفت دانست و به اشتغالزایی خوب آن اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اداره نظارت بر بهداشت عمومی در 6 ماهه اول امسال در ارتباط با مردم و نظارت، 51 هزار و 180 مورد بازدید داشته که از این تعداد 118 هزار و 318 کیلوگرم مواد غیربهداشتی و فاسد ضبط، سه مورد حکم صادر شده و 27 واحد پلمب شده است.

حاج‌محمدی خاطرنشان کرد: امسال میزبان زائران اربعین از مرز خسروی هستیم تدابیری اندیشیده شده تا بر فرآورده‌های دامی و طیور در موکب‌ها نظارت داشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص آنفولانزا پرندگان، اظهار داشت: سال 95 در استان 19 مورد، سال 96 هفت مورد و سال 97 تا امروز هیچ موردی از آنفولانزا پرندگان در استان گزارش نشده است.

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه، با اشاره به بعد اقتصادی و بهداشتی دامپزشکی، گفت: نقش دامپزشکی در استان و کشور حافظ یک سرمایه بعد از صنعت نفت است.

شاهرخ یارویسی ادامه داد: استان کرمانشاه در طول سال 20 میلیون جوجه‌ریزی، پرورش طیور مرغ مادر، پرورش طیور تخم‌گذار، 220 هزار راس دام سنگین و 15 هزار تن آبزیان را دارد که حافظ بهداشت این‌ موارد دامپزشکی است.

وی تاکید کرد: کل افراد و کشور ارباب رجوع دامپزشکی هستند، هیچ خانواده‌ای نیست که در سه وعده غذایی از فرآورده ‌های دامپزشکی استفاده نداشته باشد؛ دامپزشکی توانسته در راستای شناساندن حرفه خود خوب کار کند.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
........... .همه ملت ارباب رجوع شما هستند؟ !!!!!
دامپزشک بخش دولتی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
آقای دکتر، دامپزشکی فرآورده نداره
نظر شما
ادامه