کد خبر: ۵۲۴۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۵۰ درصد پست های سازمان دامپزشکی خالی است و تاحدی با کمبود نیرو مواجه است و نمی توان انتظار نظارت صددرصدی داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شهرام موحدی» امروز (پنج شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران در اصفهان، اظهار کرد: هدف اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تأمین سلامت و بهداشت دام، تولیدات دامی سالم، سلامت و بهداشت انسان است.

وی با بیان اینکه حدود یک قرن از فعالیت اداره دامپزشکی در ایران می گذرد، گفت: متاسفانه در طرح تحول سلامت هیچ نگاهی به دامپزشکی نشده و هیچ بودجه ای به این اداره کل اختصاص داده نشده است و در این مورد گلایه مند هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی از نظر کمیت و فعالیت قابل مقایسه با وزارت بهداشت و درمان نیست. وزارت بهداشت از نظر تبلیغات قوی تر است و از سویی شاید بتوان گفت اداره کل در زمینه ورود به طرح تحول سلامت کوتاهی داشته است، از سویی این طرح توسط نمایندگان مجلس به تصوب رسیده است.

وی همچنین به بحث بیمه دام اشاره کرد و گفت: تمام دام ها باید در مقابل بیماری ها بیمه شوند و صندوق بیمه محصولات کشاورزی موظف به بیمه کردن تمام دام و طیور است. ۵۰ درصد مبلغ بیمه از سوی دولت پرداخت می شود و به موجب آن تمام خسارت ناشی از بیماری های مشترک از بیمه اخذ می شود.

موحدی با تاکید بر اینکه پرسنل اداره کل دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری های مشترک قرار دارند، اظهار کرد: نقش دامپزشکی در پیشگیری از بروز بسیار حائز اهمیت است. در مورد اسب های میدان نقش جهان و پیشگیری از بیماری مشمشه در آنها اداره دامپزشکی موظف به بررسی است، اما وظیفه پیگیری آن با شهرداری است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان افزود: اگر این بیماری در اسب ها بروز کند، بسیار خطرناک است و مشکلات بزرگی خواهیم داشت، زیرا گردشگران بسیاری از میدان نقش جهان بازدید می کنند و بروز این بیماری می تواند خطرناک باشد.

به گفته موحدی، ۵۰ درصد پست های سازمان دامپزشکی خالی است و تاحدی با کمبود نیرو مواجه است و نمی توان انتظار نظارت صددرصدی داشت.

موحدی در خصوص محصولات صادر شده از اصفهان در حوزه دام و طیور، گفت: تمام محصولات صادراتی ما دارای بالاترین کیفیت هستند و تاکنون هیچ محصولی از سوی کشور دریافت کننده به لحاظ سلامتی و یا بهداشتی رد نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در خصوص عسل های صادراتی از اصفهان، اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد متولی این حوزه هستند و در حال حاضر تقسیم بندی انجام شده و سطح عرضه عسل در بازار بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
ریشه تمام این نابسامانی ها قرار داشتن دامپزشکی در وزارت فقیر جهادکشاورزی است که بودجه اش کمتر از یک پنجم بودجه وزارت بهداشت است و بودجه سازمان حدود 1 درصد وزارت بهداشت است.

این در حالی که رسالت اصلی سازمان دامپزشکی عملا خدمت رسانی به وزارت بهداشت است:

سلامت غذایی از مزرعه تا سفره
مبارزه با بیماری های زئونوتیک
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
مقایسه کنید سخنان رئیس محترم سازمان در نماز جمعه تهران را با مصاحبه مطبوعاتی مدیر کل محترم استان اصفهان .....تفاوت طرح مشکلات و عمق نگاه و تسلط به اصول فنی به مسائل دامپزشکی را متوجه میشوید
نظر شما
ادامه