کد خبر: ۵۲۴۳۷
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با مدیرکل امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان دامپزشکی:‌
«مهندس علی‌اکبر رضایی‌نژاد» گفت: کل این ۶۱ نفر مربوط به باقی‌مانده ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران و ۳ درصد سهمیه معلولین و بهزیستی از آزمون‌های استخدامی سازمان دامپزشکی در سال ۹۷ است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ چند روز پیش خبر برگزاری آزمون استخدامی جدید سازمان دامپزشکی کشور که می‌باید در روز پنجشنبه 30 آبان ماه انجام شود، در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد. آزمونی که قرار است در آن ۶۱ نفر جذب سازمان شوند اما بعداً مشخص شد که از این تعداد، ۴۸ نفر (۷۹ درصد) مربوط به سهمیه ایثارگران و ۱۳ نفر (۲۱ درصد) مربوط به سهمیه معلولین بوده و افراد سهمیه آزاد در این آزمون پذیرفته نخواهند شد (اینجا).

به منظور بررسی جزئیات و چرایی این اتفاق به سراغ مدیر کل امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان دامپزشکی کشور رفتیم. «مهندس علی‌اکبر رضایی‌نژاد» معتقد است که قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در ماده ۲۱ می‌گوید که دستگاه‌ها موظف هستند حداقل ۲۵ درصد سهمیه استخدام را به فرزندان شهدا و ایثارگران واجد شرایط بدهند و این ۶۱ نفر باقی‌مانده سهمیه سال ۹۷ هستند.

حکیم مهر: آقای مهندس، ماجرای استخدام این ۶۱ نفر در سازمان دامپزشکی چیست؟

این ۶۱ نفر باقی‌مانده سهمیه سال ۹۷ هستند. به عبارتی از آن ۱۲۰۰ سهمیه‌ آخرین آزمون استخدامی ما که در ۴ مرحله برگزار شد، ۶۱ نفر باقی مانده بود که سازمان استخدامی با هدف رعایت قانون در زمینه ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران و ۳ درصد سهمیه بهزیستی که مختص معلولین است، کل این ۶۱ فرصت استخدامی را به این سهمیه اختصاص داده و تاکید کرده که اینها مربوط به تتمه آن سهمیه‌هاست.

حکیم مهر: مگر در آزمون‌های گذشته سهمیه ایثارگران را جذب نکردیم؟

قبلاً بخشی از ایثارگران را جذب کردیم اما در بخش معلولین جذب ما خیلی ضعیف بود، چون داوطلبی در این حوزه وجود نداشت. کل این ۶۱ نفر مربوط به تتمه ۲۵ درصد ایثارگران است و ۳ درصد معلولین و بهزیستی است. به همین خاطر، ما این بار سهمیه آزاد نداشتیم.

حکیم مهر:‌ در بخش سهمیه معلولین اصلاً داوطلب نداشتیم؟

در بخشی از آن داوطلب و در بخشی هم قبولی نداشتیم. این عزیزان باید در فضای رقابتی آزمون دهند و به همین خاطر، این سهمیه باقی مانده است. وقتی در سهمیه ۳ درصد، داوطلب معلول وجود نداشته نباشد، این فرصت برای آخرین باری که اصطلاحاً بخواهیم با سازمان امور استخدامی کل سهمیه را استفاده کنیم، باقی می‌ماند و آنجا باید رعایت شده باشد.

حکیم مهر:‌ پس در واقع سهمیه جدیدی تعریف نشده است.

خیر سهمیه جدید نیست و باقی مانده قبل است.

حکیم مهر: آیا در سایر ادارات و وزارتخانه‌ها مثل آموزش و پرورش هم به همین شکل عمل شده است؟

بله، این قاعده باید همه جا رعایت شود. قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در ماده ۲۱ می‌گوید که دستگاه‌ها موظف هستند حداقل ۲۵ درصد سهمیه استخدام را به فرزندان شهدا و ایثارگران واجد شرایط بدهند. آنجا تعریف کرده که ایثارگران شامل چه کسانی هستند. خود فرد جانباز، فرزند شهید و فرزند جانباز با ۲۵ درصد و بیشتر. ۲۵ درصد حداقل سهمیه به این افراد است و ۳ درصد هم قانون است که باید به معلولین اختصاص داده شود. این مساله برای همه سهمیه‌های استخدامی وجود داشته و مختص دامپزشکی نیست.

حکیم مهر: در آخرین مصاحبه‌ای که با مهندس مومنی انجام دادیم، ایشان اشاره داشتند که سازمان دامپزشکی در آینده ۲۵۰۰ نفر استخدامی خواهد داشت.

مهندس مومنی اشاره کرده بودند که در برنامه جامع نیروی انسانی، ما ۲۵۰۰ نفر ظرفیت جذب داریم. دستگاه‌های اجرایی باید سند جامع نیروی انسانی داشته باشند و در این سند خروجی‌های سال‌های گذشته درج شده و پست‌های سازمانی و بلاتصدی دستگاه به‌عنوان سند بین دستگاه و سازمان امور استخدامی مبادله می‌شود. در این سند ظرفیت ۲۵۰۰ نفر جذب در دامپزشکی وجود دارد اما اینکه چه تعداد را موفق شویم از سازمان امور استخدامی سهمیه بگیریم، بحث دیگری است. به هر حال ما پیگیر هستیم و نشست‌هایی را با عزیزان در سازمان امور استخدامی داشتیم. مراحل تایید نهایی سند جامع نیروی انسانی ما در روزهای آخر است که ان شاالله در اداره امور استخدامی به تایید نهایی برسد. در آنجا تعداد سهمیه‌های ما مشخص می‌شود.

حکیم مهر: به هر حال شما در این جلسات حضور داشتید. برآورد شما با توجه به فضای حاکم بر جلسات چیست؟ با چه تعداد موافقت می‌شود؟

الان اصلاً نمی‌توانم روی عدد و رقم چیزی عرض کنم. چون بستگی به شرایط کشور و بحث تامین اعتبار دارد و این مسائل باید در تعداد سهمیه‌هایی که تخصیص داده خواهد شد، مد نظر قرار گیرد، به همین خاطر الان واقعاً نمی‌توانم بگویم که آیا با یک سهمیه موافقت خواهد شد یا ۲۵۰۰ سهمیه؟ بین عدد یک و ۲۵۰۰ هیج عددی را نمی‌توانم بگویم.

حکیم مهر: آزمون استخدامی آن چه زمانی است؟

بر اساس آنچه که در دفترچه اعلام کردیم، باید روز سی‌ام آبان باشد. این تاریخ در سایت سازمان سنجش درج شده است.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
0
لطفا از ایشان بپرسید چرا در چارت سازمانی دامپزشکی فرقی بین مسئول واحد دارو و درمان در مرکز استان با یک شهرستان که یک داروخانه دارد وجود ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
0
والا استان البرز سهمیه سال 96 هنوز درست تعیین تکلیف نکرده!
می گن بودجه نداریم اضافه کار ماموریت و ... بدیم. یه حقوق پایه نصفه نیمه میدن بهمون
پشیمونمون کردن از استخدام شدن بعد این همه بدبختی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
2
0
استان هرمزگان سهمیه سال96هفتمین ماه هست که بدون دریافت همون حقوق پایه دارن کار میکنن.چطور با این اوضاع گرونی سر میکنن خدا میدونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
7
از لحاظ استخدامی و رعایت قوانین و مقررات بدترین دستگاه اجرایی سازمان دامپزشکی هست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
4
7
آیا گرفتن خانم سهمیه دار جهت پست مایه کوبی و انتقالش به اداره کل جهت امور اداری , خیانت به مایه کوبان سازمان نیست ? آیا دادن یک پست و حقوق آن به فردی که انجامش نمیدهد خیانت به بیت المال و ارزشها نیست? ....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
اشتباهی منفی دادم . اینکار نه تنها خیانته بلکه جنایت محسوب میشه . طرف میاد یک پست رو اشغال میکنه بعد یادش میاد مسیردوره و شرایط محل فعالیت نیز مناسب نیست بعدم با زدو بند از محل استخدام بلند میشه میره مرکز استان یا اداره کل . یعنی دو تا پست رو عملا اشغال میکنه . از اون بدتر تمام کارها رو میندازن روی دوش آقایون چون واکسیناسیون کار سختیه و خانم ها سختشونه . پدرآمرزیده اگر سختته نیا!
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
1
خراسان شمالی که بیشتر از سهمش سهمیه ای جذب کرده بود ...چی شد...چرا...2×2=7... ! ? !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
1
لطفا سوال میکردید.طی این ۴ سال استخدامی ک امتحان گرفتید در استان آذربایجان غربی در کاردانی چقدر نیرو جذب کردید.کل استان ۱۰ نفر نمیشن تو ۶ سال.امتحان جوری بود ک سهمیه لازم کسب نکردن بیان مصاحبه.لطفا سهمیه اونا چی شدن.سهمیه اونا رو دادین ب فرزندان با سهمیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
2
فرزندان سهمیه پدر همه را در اورند
mostafa
|
France
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
خدلوکیلی من با25سال سنم باید چیکار کنم لیسانس گرفتم ک چشمو گوشم تو دانشگاه باز بشه برم سمت گناه خب بفکر مام باشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
2
یارو رفت خواستگاری
وقی برگشت ، پرسیدن چی شد؟
گفت پیشرفت خوبی داشتیم
پرسیدن پس ان شاالله حل هست؟
گفت 50 درصدش حل شده
(گفت من قبول کردم و دختره قبول نداره پس 50 درصد حل شده)

حالا ................. سازمان 2500 نفر میخواد ولی ممکنه حتی یک نفر هم قبول نکنند
.....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
از شهریور 97 تا کنون ، مدام آقای مومنی از این 2500 نفر یاد می کنند (لینک زیر).
دو ساله که خبری نشده.
فقط یک و نیم سال از این دولت باقی مونده و تازه میگن که این رقم درخواست ما هست و مصوب نیست.
..................
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه

http://hakimemehr.ir/fa/news/44238/%DB%B2%DB%B5%DB%B0%DB%B0-%D9%86%D9%81%D8%B1-%D8%AC%D8%B0%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
ای کاش از اقای رضایی نژاد میپرسیدین شما که اینقدر حساس به سهمیه ها هستین من بدبخت که در ازمون های قبلی شما معرفی به مصاحبه شده بودم و سهمیه ایثارگری پنج درصدی داشتم چرا قبول نشدم ایا به قول خودتان قانون جامع خدمات ایثارگری شامل بنده نشد یا جریان چی بوده؟! الان هم که تو این ۶۱ نفر سهمیه، مشمولین سهمیه پنج درصدی ایثارگری رو به حساب نگذاشتین؟!!!!!
اجالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
1
0
آخه معلول چطور واکسن میزنه من سالم نمیتونم دنبال گاو بدوم همه را معلول کردن
نظر شما
ادامه