کد خبر: ۵۲۴۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:
«دکتر عیسی کلانتری» افزود: دانشکده‌های دامپزشکی در پرورش متخصصان جوان، دامپزشک و تحقیقات دامپزشکی باید فعال‌تر شوند ...

حکیم مهر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دانشکده‌های دامپزشکی در پرورش متخصصان جوان، دامپزشک و تحقیقات دامپزشکی باید فعال‌تر شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر عیسی کلانتری» رئیس سازمان محیط زیست در همایش ملی روز دامپزشکی با اشاره به اینکه دامپزشکی به عنوان یک تشکیلات و فرا تشکیلات ضامن بهداشت و سلامت جامعه به شمار می‌رود، اظهار کرد: اگر با این نگاه به مسئله نگاه کنیم همه چیز عالیست.

وی افزود: با وجود تغییراتی که در اقلیم وجود دارد باید در دامپزشکی برای بالا بردن دانش علمی بسیج شود و اگر به دستاوردهای فعلی اکتفا کند با معضل مواجه می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه فعالیت‌های بین‌المللی باید در دانشکده‌های دامپزشکی ایجاد شود بیان کرد: با این تفکر که همه چیز را می‌دانیم باعث شکست بزرگ خواهد شد و تقاضا داریم در ارتباط با دنیای دامپزشکی جهان فعال باشید.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: دامپزشکی در محیط زیست باید حضور پررنگی داشته باشد چرا که امنیت دامپزشکی کشور با این حوزه است و شما مسئول تمام دام‌های اهلی و وحشی کشور هستید و بیماری‌های مشترک میان انسان و دام را باید تشخیص و رفع کنید.

به گفته وی در زمینه سیاست‌گذاری متمرکز زمانی می‌توانید به این سیاست‌گذاری برسید که دانش و علم را بروز کنید و برای آن همواره باید ارتباطات بین‌المللی خود را قوی کنید.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه اثرات تغییر اقلیم در ژنتیک هنوز بررسی نشده است اظهار کرد: وقتی قرار است ۳ تا ۴ درجه دمای کره زمین تا پایان قرن حاضر افزایش یابد و با توجه به آنکه نسبت به ۳۰ سال گذشته بیش از یک و نیم درجه دمای هوا بیش از متوسط جهانی افزایش یافته است از این رو به دلیل افزایش درجه حرارت در آب‌های خلیج فارس بیش از ۸۰ درصد مزرعه‌ها سفید شده‌اند.

وی ادامه داد: دامپزشکی با کمال قدرت سیاست‌گذاری و توان علمی باید متمرکز شود چرا که در موارد زیادی در محیط زیست شاهد بودیم که گرفتاری‌های زیادی در این باره بوجود آمده است.

کلانتری با اشاره به اینکه در تحقیقات دامپزشکی عقب هستیم افزود: ما در تحقیقات دامپزشکی حتی از بقیه تحقیقات که جلوتر نیستیم عقب هستیم چرا که تحقیقات دامپزشکی صرفا ساخت
۴ واکسن نیست و باید تجدید نظری در این زمینه داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: دانشکده‌های دامپزشکی در پرورش جوانان دامپزشک و تحقیقات دامپزشکی باید فعال‌تر شوند چرا که ما در تحقیقات دامپزشکی از بسیاری از کشور‌ها عقب‌تر هستیم.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
1
ایشون چه جایگاهی داشته که دعوت شده، آیا کس دیگری رو پیدا نکردید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
1
با اين سازمان دامپزشكي فشل تحقيقات دامپزشكي اتفاق نخواهد افتاد
نظر شما
ادامه