کد خبر: ۵۲۴۶۰


رئیس نظام پزشکی تهران در نامه‌ای به رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواست که بند مربوط به پایانه‌های فروشگاهی که در قانون بودجه ۹۸ آمده بود، در قانون بودجه سال ۹۹ تصویب نشود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی اصغر پیوندی» روز شنبه در نامه‌ای خطاب به «علی نوبخت» نوشت: جامعه پزشکی در سالیان پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و به ویژه در دوران دفاع مقدس همواره خود را یار و یاور مظلومان و اقشار جامعه دانسته است. از همین حیث طی سنوات اخیر که تحریم‌های ظالمانه و فشار اقتصادی بیش از پیش بر مردم این مرز و بوم وارد آمده است، سعی در تحکیم روابط خویش با مردم داشته‌ایم.

در این نامه آمده است: با این وجود در حالی‌که یکی از وظایف حاکمیت حمایت همه جانبه از این قشر خدوم است اما وضع بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ و ایجاد تبعیضی ناروا بین تعرفه‌های جامعه پزشکی با سایر صنوف و تصویب مقررات مالیاتی سخت گیرانه می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور موجبات دلسردی را برای خدمت به آحاد جامعه از سوی پزشکان فراهم آورد.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان تهران ادامه داد: نظر به این‌که در آستانه تقدیم بودجه سال ۹۹ کل کشور به مجلس شورای اسلامی هستیم، مستدعی‌ است ضمن عدم تصویب مجدد بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری در راستای تعیین واقعی ارزش خدمات سلامت گام برداشته شود.

بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ می‌گوید همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چهارچوب آیین نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۴ اسفند ۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال ۱۳۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

 


نظر شما
ادامه