کد خبر: ۵۲۵۰

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تا کنون موردی از بیماری آنفلوانزا در طیور استان مشاهده نشده است.
دکتر ناصر مرگان ازغدی با اشاره به خطر بروز بیماری های تنفسی طیور در استان در جمع مسئولین بهداشتی و مدیران فارم های مادر استان در محل اداره کل دامپزشکی افزود: تمامی تلاش دامپزشکی استان حفظ و حراست سرمایه دام و طیور است و معتقدیم اطلاع رسانی بهنگام و صریح به مرغداران و دیگر فعالان صنعت طیور استان از جمله مواردی است که در پیش گیری از بیماری ها کمک می کند.
وی گفت: با توجه به مساعدت هایی که صندوق بیمه محصولات کشاورزی دارد و نیز با توجه به هماهنگی های صورت گرفته در صورت بروز بیماری های تنفسی که منجر به معدوم سازی واحدهای پرورش طیور شود، خسارت مرغداران از طریق صندوق بیمه پرداخت خواهد شد و جای هیچگونه نگرانی از این بابت نیست و مرغداران موظفند در صورت بروز هرگونه تلفات غیرمتعارف موارد را در کمترین زمان به دامپزشکی اطلاع دهند.
مدیر کل دامپزشکی استان، هوشیاری مسئولین بهداشتی واحدهای پرورش و نیز دامپزشکان بخش های دولتی و خصوصی را از مهم ترین نکات در زمینه مقابله با بروز بیماری ها را داد و خاطرنشان ساخت: لازم است تا به محض رویت تلفات غیرمتعارف در مرغداری ها و مراکز پرورش، مراتب در اسرع وقت به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی اطلاع داده شود و یا از طریق سامانه پیام کوتاه دامپزشکی استان به شماره 30009900662462 اعلام گردد.
در ادامه این جلسه، رئیس اداره مبارزه با بیماری های طیور دامپزشکی استان نیز نقل و انتقال مکانیکی چه از طریق پرندگان مهاجر، خودروهای حمل و یا محموله های دان و ... را از مهم ترین راه های انتقال بیماری های تنفسی دانست و اعلام داشت: حفظ شرایط موجود در استان کمک به سلامت صنعت طیور و ارتقای بهداشت عمومی و نیز جلوگیری از زیان های فراوان اقتصادی ناشی از بروز بیماری هاست.
دکتر سیدرضا دیانت مقدم بر تامین اقلام مورد نیاز مرغداران از داخل استان تاکید کرد و تصریح نمود: با توجه به وضعیت مناسب صنعت طیور استان از نظر سلامت توصیه اکید داریم تا دان و دیگر موارد مورد نیاز خود را حتما از داخل استان تهیه کنید و در صورت مجبور بودن به تهیه این اقلام از دیگر استان ها، حتما با دامپزشکی محل سکونت خود مشورت نموده و از سلامت محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنید.
وی بر رعایت کامل موارد قرنطینه ای و بهداشتی در مرغداری ها مجددا تاکید کرد و یادآورشد: توصیه های لازم از سوی دامپزشکی به صورت های مختلف از جمله پیامک در اختیار مرغداران و کلنیسین های دامپزشکی قرار می گیرد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه