کد خبر: ۵۲۵۰۲

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی گفت: اعتبارات اختصاص یافته به خرید و تامین واکسن، پاسخگوی نیازهای این بخش نیست و ضروری است توجه ویژه‌ای به این حوزه صورت گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  ایرنا، «محمدرضا مومنی» روز یکشنبه در حاشیه همایش تقدیر از برترین های دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: در سال ۹۸، هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید واکسن و پرداخت غرامت به دامداران، منظور شده است که البته نسبت به سال گذشته، افزایشی ندارد.

وی گفت: این در حالی است که افزایش قیمت خرید اقلام مختلف واکسن، کمتر از ۱۰۰ درصد نبوده است و به طور مثال، قیمت واکسن آبله نسبت به  پارسال، چهار برابر شده و قیمت کیت آزمایش ۲ تا سه برابر افزایش یافته و حتی قیمت برخی واکسن های تولیدی موسسه رازی هم ۳۰ تا ۳۵ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی با بیان اینکه اعتبار امسال، کفاف هزینه ها را نمی‌کند، خاطرنشان کرد: به هر میزان که اعتبار کم می شود، توان برای اجرای برنامه های پیشگیری و مراقبت ها کم می شود.

وی گفت: به علت محدودیت های اعتباری، اجرای طرح مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی دام سنگین، به صورت بهادار انجام می شود و دامدار باید بخشی از هزینه را پرداخت کند اما قدرت خرید دامداران کم است و مشارکت در این باره سخت می شود.

وی در باره وضعیت آزمایشگاه دامپزشکی خراسان شمالی نیز گفت: ساختمان این آزمایشگاه ۹۶ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل آن، چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز آن توسط سازمان تامین می شود و امید است این مرکز تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی درباره پرداخت غرامت به دامداران نیز گفت: امسال بیمه دام برای دامداران اجباری شده است و غرامت ها توسط صندوق بیمه بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد

محمدرضا مومنی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی برای شرکت در همایش تقدیر از برترین های دامپزشکی خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده است

در خراسان شمالی سه میلیون واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

 

برچسب ها: دامپزشکی،
نظر شما
ادامه