کد خبر: ۵۲۵۰۵

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان فارس وابستگی مالی مسئولان فنی و بهداشتی به کارفرماها را یک مشکل بزرگ در این عرصه دانست و گفت: نظام دامپزشکی در بودجه‌ریزی مظلوم واقع‌شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر تابع بردبار» بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی مرغ سالیز در مرودشت اظهار داشت: وابستگی مالی مسئولان واحد فنی و بهداشتی به کارفرماها یک مشکل بزرگ در عرصه نظام دامپزشکی است که باید برای حل آن چاره اندیشید.

وی افزود: متأسفانه هنگامی‌که معرفی از سوی کارفرماها صورت می‌گیرد و تنها تعیین صلاحیت بر عهده سازمان نظام پزشکی است، این مسئله با اصل نظارت صحیح منافات داشته و موجب تخلفات بسیار است.

تابع بردبار با اشاره به مظلومیت سازمان نظام دامپزشکی در بودجه‌ریزی کشوری نیز گفت: بودجه سلامت کشور کلان است اما ریالی از آن به مجموعه دامپزشکی نمی‌رسد درصورتی‌که پزشکی و دامپزشکی به‌واسطه مشترک بودن بیماری‌های دام و انسان، ارتباط نزدیکی با هم دارند.

این مقام مسؤول از رسیدگی به 587 پرونده تخلف در حوزه نظام دامپزشکی خبر داد و افزود: بیشترین حجم تخلفات مربوط به حیوانات خانگی است.

 وی درعین‌حال گفت: ما نمی‌توانیم با پدیده نگهداری حیوان خانگی مبارزه کنیم، خریدوفروش نیز نداریم اما در بحث پیگیری و درمان ورود کرده‌ایم زیرا نیاز است تا موجب بیماری نشود.

تابع بردبار در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد بالای دانشجویان دامپزشکی نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه برای این حجم بالای دانش‌آموخته نمی‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم و این یک معضل بزرگ است.

این مقام مسئول همچنین تعداد کارکنان نظام دامپزشکی فارس را 2 هزار و 642 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 2 هزار و 24 نفر مرد و 618 زن می‌باشند.

 

نظر شما
ادامه