کد خبر: ۵۲۵۱۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: سازمان دامپزشکی در ستاد مرکزی جز نظارت و سیاست‌گزاری مسئولیت خاص دیگری ندارد ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با حضور در مراسم نکوداشت روز 14 مهر روز ملی دامپزشکی در استان هرمزگان، دلایل توفیق سازمان دامپزشکی طی دو سال اخیر را ماحصل همکاری بین بخشی و همچنین تمرکززدایی از مرکز و تفویض بسیاری از مسئولیت‌های ملی به ادارات کل دامپزشکی استانها برشمرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز یکشنبه در مراسم نکوداشت 14 مهر ماه (روز ملی دامپزشکی) که با حضور معاون استاندار هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به دلیل اول حضورش در این مراسم که افتتاح یک طرح بزرگ ملی به نام طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ بوده است، این طرح را زمینه‌ساز فراهم شدن جایگاه برای صادرات مرغ‌های تولیدی کشورمان به منطقه اوراسیا عنوان کرد و افزود: وقتی بهره وری تولید افزایش یابد و ارزش افزوده بیشتر به دست مرغدار برسد و زمینه صادرات فراهم گردد در سایه صادرات‌ به رونق تولید داخلی کمک اساسی شده است و البته در افزایش بهره وری تولید در این حوزه نقش دامپزشکی بسیار پررنگ و مهم است.

رفیعی‌پور با بیان اینکه دامپزشکی در حوزه مسئولیت هایش با چندین وزارتخانه و سازمان همکاری می کند، تصریح کرد: در حال حاضر 400 خدمت در سازمان دامپزشکی کشور تعریف شده است و این سازمان در حوزه وزارتخانه‌های بهداشت و جهاد کشاورزی، و سازمان های ملی استاندارد و محیط زیست و همچنین ارگانها و نهادهای مختلف انقلاب اسلامی در حوزه‌های مذهبی، اجتماعی، نظامی و انتظامی خدماتی را ارائه می‌دهد که جنس آن متفاوت با همه دستگاه‌هاست.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با ذکر واژه‌ مقدس «سنگرسازان بی‌سنگر» که در مناطق جنگی به جهادگران جهاد سازندگی خطاب می‌شد که برای رزمندگان اسلام اقدام به ساختن سنگر می کردند و یا تدارکات لازم برای خطوط مقدم را فراهم می‌کردند، به خاطرات ماندگاری از دوران دفاع مقدس نظیر حماسه «ناوچه پیکان» در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس اشاره کرد و افزود: خادمان شما در دامپزشکی نیز امروز همین کار را می‌کنند؛ با این تفاوت که اگر در زمان جنگ رزمندگان میهن مقابل توپ و خمپاره و موشک بودند، همکاران دامپزشکی نیز با وجود خطرات ناشی از انواع بیماری ها، ایثارگرانه و خالصانه برای تضمین سلامتی مردم بصورت شبانه روزی در جبهه امنیت غذایی تلاش می نمایند.

وی در تمجید از تلاش مجموعه دامپزشکی افزود: این عزیزان سرمایه و سلامت مردم را به حکم قانون در اختیار دارند و در دل مخاطرات و خطرات ناشی از عوامل بیماریزا از سلامت و بهداشت عمومی حراست می کنند تا آسیبی به بهداشت عمومی و سلامت جامعه وارد نگردد.

دکتر رفیعی پور در ادامه به ذکر نمونه موارد تجلیل شده در مراسم روز ملی دامپزشکی در سالن خوشه جهاد کشاورزی که روز گذشته یعنی 13 مهر برگزار شد اشاره کرد و افزود: در این جمع عزیزانی حضور داشتند که تحت‌تاثیر بیماری مشترک، مجبور به پیوند کبد شده و یا در حین معاینه و معالجه دام، دچار مصدومیت های شدید از ناحیه دست و پای خود شده بودند که این موضوع نشان دهنده ایثار و از خودگشتگی مجموعه همکاران دامپزشکی در خدمت به مردم است.

رفیعی پور ضمن اشاره به اهمیت جایگاه دامپزشکی در پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین عوامل بیوتروریسم و کنترل بیماری‌ها افزود: اگرچه دشمن طی یک سال اخیر تمام تلاش خود را جهت اختلال در روند تولید داشته است، اما در کشور بیماری‌ها یا کاهش یافته و یا تحت کنترل درآمده است.

وی به دامپزشکان حاضر در مراسم توصیه کرد با توجه به مسئولیت خطیر این حرفه ارزشمند، با تمام افتخار به بهره برداران و مردم خدمت کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنانش در زمینه توفیقات سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: امروز به 2 دلیل همکارانم سربلند هستند و در مراسم روز ملی دامپزشکی در سالن خوشه جهاد کشاورزی از خدمات دامپزشکی تشکر شد؛ یکی از دلایل این موفقیت ماحصل همکاری بین‌بخشی است و دیگری تمرکز زدایی و تفویض اختیار وظایف بوده است.

وی همکاری تمام ارکان نظام اعم از دستگاه‌های زیرمجوعه 3 قوه اجرایی، مقننه و قضاییه را شرط لازم ادامه توفیق‌های سازمان دامپزشکی کشور برشمرد و ضمن تشکر از همه دستگاه های اجرایی در همکاری با دامپزشکی، خواستار ادامه این همکاری در آینده شد.

رفیعی پور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی در ستاد مرکزی جز نظارت و سیاست گزاری مسئولیت خاص دیگری ندارد، اعلام کرد: به صراحت در اینجا می‌گویم در واقع ما 32 سازمان دامپزشکی در سطح کشور داریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان با ذکر اینکه 400 هزار واحد تولید، فراوری و عرضه که برخی از این واحدها که زنجیره تولید هستند، حدود 18 هزار نفر پرسنل دارند توسط 40 هزار نفر از همکاران دامپزشکی از نظر بهداشتی مدیریت می‌شوند، این موضوع را نشان دهنده حضور فعال کارشناسان نظارتی دامپزشکی از مزرعه تا سفره برشمرد .
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
3
افرین به هرمزگان برای جشن دامپزشکی
هرجا اداره روابط عمومی و امور عمومی قوی و فعال دارند جشن برگزار کردند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
3
همین تفویض اختیار باعث شده مدیر کل که جای خود داره معاون مدیر کل ما که به شدت تحت حمایت تهران و از رفقای گرمابه و گلستان تهران هستند!!!!! توقع دارند بعد بردن نامشون صلوات ختم بشه و و این ختم صلوات از طریق ویدئو کنفرانس به تمام استان مخابره بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
واقعا همینطوره معاون از مدیر کل جلو زده
هرمزگان
|
United States of America
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
1
نفرماییدجشن روزدامپزشکی.بفرماییدجشنی برای کارمندان دولتی وخودنمایی برخی مدیران.بخش خصوصی هم تماشاگه راز است وبس.زنده باد شعار زنده بار نمایش
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
اخه کدوم یکی از کشتارگاههای استان خط 2 دارند که افتتاح کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
توفیق!!!!
نظر شما
ادامه