کد خبر: ۵۲۵۵۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان فارس:
«دکتر احمدرضا تابع بردبار» افزود: سهم دامپزشکی در بودجه‌های دولتی اندک است و بین پزشکان و دامپزشکان نباید از این نظر تفاوتی وجود داشته باشد ...
 

حکیم مهر: رئیس نظام دامپزشکی استان فارس معتقد است که سهم دامپزشکی در بودجه‌های دولتی اندک است و بین پزشکان و دامپزشکان نباید از این نظر تفاوتی وجود داشته باشد زیرا هر دو این قشر در سلامت جامعه نقش بسزایی دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر احمدرضا تابع بردبار» در نشست خبری به مناسبت ۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران، افزود: امنیت غذایی حق واقعی مردم است و اعضای نظام دامپزشکی فارس امنیت غذایی جامعه را از راه درمان و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته پنج هزار و ۵۴۷ پروانه بهداشتی در حوزه دامپزشکی در استان فارس صادر شده و همچنین به ۵۸۷ پرونده تخلف در این استان نیز رسیدگی شده است.

تابع بردبار اظهار داشت: در حال حاضر دو هزار و ۶۴۲ نفر در نظام دامپزشکی فارس عضویت دارند که دو هزار و ۲۴ نفر آنها مرد و ۶۱۸ نفر زن هستند.

وی اضافه کرد: ۹۵ نفر از اعضاء نظام دامپزشکی فارس دکتری تخصصی، هزار و ۱۱۱ نفر دکتری عمومی دارند و مابقی نیز کارشناسی ارشد، کارشناس، کمک کارشناس، کاردان و تکنیسین دامپزشکی هستند.

رئیس نظام دامپزشکی استان فارس گفت: ۱۴ آزمایشگاه اختصاصی دامپزشکی در این استان هست و هشت بیمارستان دامپزشکی و ۳۷ مرکز واکسیناسیون دام در سراسر فارس فعال هستند.

توازن ورودی دانشگاه با ورودی بازار کار

او با بیان اینکه دو دانشکده دامپزشکی در فارس فعال هستند، گفت: تعداد دانشجویان ورودی به این دانشکده ها زیاد شده و ۹۰ درصد فارغ التحصیلان این دو دانشکده بومی این استان هستند و در سالهای اخیر یکی از مشکلات این حوزه ورود فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی به بازار کار است.

تابع بردبار اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی در این حوزه، برقراری توازن بین پذیرفته شدگان دانشکده های دامپزشکی با بازا کار است که تا حدودی در سال جاری محقق شده است.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه دامپزشکی این استان را وابستگی مالی بین مسئولین فنی بهداشتی و کارفرما دانست و گفت: براساس قوانین موجود هر واحد دامداری، مرغداری، تولید آبزیان و سایر موارد مشابه باید تمام موارد بهداشتی را با استفاده و بکارگیری از یک کارشناس دامپزشکی رعایت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حقوق دامپزشکان و کارشناسان این حوزه شاغل در واحدهای تولیدی این استان را کارفرما پرداخت می کند که این وضعیت ممکن است باعث ایجاد مشکلات و بروز توقعاتی از سوی کارفرما شود که با سلامت جامعه در تضاد است و با ادامه این روند، امکان بروز مشکلات بهداشتی در تولیدات این حوزه و کاهش کیفیت محصولات وجود دارد.

رئیس نظام دامپزشکی استان فارس ادامه داد: در حال حاضر این دغدغه از سوی مردم نیز وجود دارد که رابطه مالی بین کارفرما و مسئول فنی و بهداشتی واحدهای تولیدی وجود دارد که شاید منجر به نظارت دقیق بر روند تولید نشود و در نتیجه امنیت غذایی جامعه کاهش یابد.

تابع بردبار اظهار داشت: با وجود تمام بی مهری‌هایی که نسبت به دامپزشکان وجود دارد، این قشر کماکان محکم پای سلامت جامعه ایستاده و برای تامین امنیت غذایی مردم استان فارس شبانه روز خدمت می کنند.

وای به روزی که دامپزشکان بی رغبت شوند

وی تاکید کرد: وای به روزی که دامپزشکان با بی رغبتی کار خود را انجام دهند، قطعاً تعداد مبتلایان به بیماری های مشترک بین انسان و دام بصورت چشمگیر فزونی خواهد یافت و سلامت جامعه تحت تاثیر این موضوع قرار می گیرد.

رئیس نظام دامپزشکی استان فارس عنوان کرد: در سال جاری دو مورد مطب دامپزشکی در شیراز پلمب شده که در پی بروز تخلفاتی در این واحدها بوده که اغلب این تخلفات نیز در حوزه حیوانات خانگی است.

وی درباره فعالیت گوشت فروشی های کنار جاده ای، گفت: در پی اقدامات ماه های اخیر دامپزشکی استان فارس بسیاری از این موارد نظیر جاده بیدزرد در شهرستان شیراز و سایر موارد مشابه ساماندهی و حتی احکام سنگین جریمه و حبس نیز از سوی دستگاه قضا برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
5
با این وضعیت معیشتی و حقوق پایین انتظار رغبت هم دارید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
2
آن روز همین امروز است، عزیزم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
2
ممکن است توقع ایجاد کند؟!
قطعا" مطمئن باش نه تنها ایجاد میکند بلکه اجرا میکند!
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
آقا جان وضعيت معيشتي كارمندان دامپزشكي فارس خوب نيست و همه هم ميدانند بخش دولتي ماهها است كه اضافه كار ماموريت و حق محروميت دريافت نكرده اند سالهاي گذشته هم ميزان كمي پرداخت شد متاسفانه رفت و آمدي هم براي گرفتن بودجه وجود ندارد اميدوارم قبل از مرگ كامل دامپزشكي فارس مسئولين كشوري فكري كنند
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
دوستان در این دیار دامپزشکی اب در هاون کوفتن است همه افرادی که علاقه‌مند دامپزشکی هستند بهتر است مهاجرت کنند یا قید ان را بزنند والسلام
نظر شما
ادامه