کد خبر: ۵۲۵۶۰
 

با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور، آزمایشگاه‌ تخصصی دامپزشکی جنوب استان در جیرفت افتتاح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «دکتر علی احمدی» مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: این آزمایشگاه با زیربنای 1600 مترمربع و صرف 7 میلیارد تومان اعتبار ساخته و تجهیز شده است.

وی افزود: این آزمایشگاه تخصصی با حضور 3 کارشناس علوم آزمایشگاهی و 4 نفر دامپزشک خدمات مربوط به تشخیص بیماریهای دامی و کنترل بهداشت مواد غذایی و فراورده های گوشتی را ارائه می کند.

«دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم در مراسم افتتاح این آزمایشگاه تخصصی گفت: ایران جزو کشورهای فعال دنیا در انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با تهدیدهای زیستی است و یکی از این اقدام‌های پیشگیرانه، واکسینه کردن منظم و دوره ای دام ها است.

رفیعی پور افزود: در کشور سالیانه بیش از 8 میلیارد دوز واکسن برای طیور و 300 میلیون دوز برای دامها استفاده می کنیم که با استفاده از آنها، طیور در مقابل 28 نوع بیماری و دامها در مقابل 20 نوع بیماری ایمن سازی می شوند.

وی افزود: در حوزه واکسن دام تا 97 درصد خودکفائیم اما در واکسن طیور هنوز تا حدی متکی به واردات هستیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از فعالیت 4 واحد دولتی و خصوصی تولید واکسن در کشور خبر داد و گفت: با حمایت از شرکتهای دانش بنیان در صدد هستیم میزان تولید واکسن طیور را در داخل کشور افزایش دهیم.

همچنین با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، همایش بزرگداشت روز ملی دامپزشکی در جیرفت برگزار شد.

رفیعی پور در این همایش گفت: سازمان دامپزشکی کشور با ۴۰ هزار نیرو ۴۰۰ خدمت تعریف شده را به جامعه ارائه می‌دهد و کارکنان دامپزشکی همواره جان خود را به خطر می‌اندازند تا حافظ جان و سرمایه مردم باشند.

حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با تقدیر از سازمان دامپزشکی به واسطه اجرای طرح رایگان تب برفکی در جنوب استان کرمان گفت: جنوب استان کرمان یکی از مناطق پر استعداد کشور در حوزه پرورش دام به ویژه شتر است که با حمایت از دامداران می توان این منطقه را در به تامین کننده قسمت عمده نیاز بازار گوشت کشور تبدیل کرد.

برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان هم در این همایش از ظرفیت خوب جنوب استان برای تولید علوفه خبر داد و گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به مرزهای شرقی حجم زیادی از دام قاچاق هر سال به منطقه جنوب استان وارد می شود و لذا تامین پستهای قرنطینه ای از نیازهای ضروری منطقه است.

وی افزود: با توجه به وجود ظرفیت خوب دامپروری در جنوب کرمان احداث کشتارگاه های صنعتی می تواند به صنعت دامپروری رونق بیشتری ببخشد.

 
 
نظر شما
ادامه