کد خبر: ۵۲۵۶۷

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان‌رضوی گفت: ما در بخش‌های مختلف دامپزشکی درگیر بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها هستیم که باعث مشکل در رونق تولید و کسب و کار می‌شد اما از زمان حضور دکتر رفیعی، مدیرکل دامپزشکی کشور به سمتی پیش رفتیم که مقررات‌زدایی و مشکلاتی که در زمینه کسب و کار بود، طبق ضوابط بررسی و مقررات قدیمی اصلاح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «احمد سلحشور» امروز در مراسم روز ملی دامپزشکی در اداره کل دامپزشکی استان، اظهار کرد: از زمان حضور دکتر شریعتی، مدیر کل  دامپزشکی خراسان رضوی در حوزه دامپزشکی تحولات بسیار خوب و قابل ستایشی اتفاق افتاده که این تحولات باعث شده در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی قدم‌های مثبتی برداشته شود.

وی گفت: ما در شرایط بسیار خاصی در کشور هستیم و فشارهای ظالمانه و تحریم‌هایی بر ما اعمال می‌شود. در این وضع باید دست‌به‌دست هم دهیم و با کمک هم بر این مشکلات فائق بیاییم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی استان افزود: ما در استان در حوزه واردات مشکلات عدیده‌ای داشتیم که باعث می‌شد واردکننده‌ها اذیت شوند، در نتیجه بسیاری از واردکنندگان از استان گریختند اما با حضور دکتر شریعتی و انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با بخش‌های مختلف از جمله استاندارد بسیاری از این مشکلات مرتفع شد. مشکل مدیران فنی کارخانه‌ها از مشکلاتی بود که در گذشته با آن دست و پنجه نرم می‌کردیم که این موضوع با درایت مسئولان و تامل برطرف شد.

سلحشور ادامه داد: وظایف دامپزشکی بسیار سخت و طاقت‌فرساست. دامپزشکان در بخش‌های اقتصادی، بهداشت، تحقیقات و آموزش فعالیت دارند و تلاش‌های ارزنده‌ای در آن داشتند. همچنین در بحث کنترل بیماری، مرغداران بخش تخم‌گذار در جریان هستند که هرساله درگیر بیماری آنفولانزا بودیم که این شرایط با درایت دوستان نتیجه داد و پیشگیری شد.

در ادامه این مراسم «کوکب موسوی»، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان رضوی، تصریح کرد: بحث انسان سالم، دام سالم، غذای سالم و ماحصل آن، زمین سالم و غذای سالم می‌شود که این حساسیت کار شما در حوزه دامپزشکی است. تلاش‌های شما در زمینه سلامت انسان و محیط زیست ممکن است گاهی توسط برخی از ما مورد غفلت قرار گرفته باشد و آن‌چنان که شایسته و بایسته است مورد توجه قرار نگیرد اما واقعا شغل و مدیریت شما به همین اندازه حساس است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال که بحث رونق تولید است، در دامپزشکی بحث امنیت غذایی را انتخاب کرده‌اند. الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی، همت عظیمی است که در استان ایجاد شده و به مدد استاندار همه ارکان پای کار آمده‌اند.

موسوی اضافه کرد: در این الگو هدف این است که توسعه پایدار را به سمت روستا و مشاغلی ببریم که بسیاری از آن‌ها به بحث دامپزشکی ارتباط دارد زیرا عموما در مناطق روستایی گرایش به سمت دام و دامپروری بوده و معین‌های اقتصادی به مردم کمک کرده‌اند. در اینجا نقش حساس دامپزشکی در کمک به این مدل است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در بحث رونق تولید دامپزشکان با کمک به دامداران و سلامت غذا در جامعه در واقع آیه‌ " الَّذِی أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَآمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ" را محقق می‌کنند. شما دامپزشکان در وهله اول به کارآفرینان و تولیدکنندگان در استان و در وهله دوم به امنیت غذایی در جامعه کمک می‌کنید.

 


نظر شما
ادامه