کد خبر: ۵۲۵۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این پیشنهاد که به منظور تنویر افکار عمومی بهتر است وزارت بهداشت کارنامه پذیرفته شدگان رشته‌های علوم پزشکی را منتشر کند، گفت: موافق اعمال هیچ نوع سهمیه‌ای در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نیستم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر بهروز بنیادی» با اشاره به اعتراض برخی داوطلبان کنکور درباره نتایج کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد، اظهار کرد: شفافیت در هر حوزه به ارتقای کیفیت کمک می‌کند و بهتر است که اسامی افراد  پذیرفته شده با کارنامه قبولی آن‌ها در سامانه‌ای منتشر شود تا مشخص شود هر فرد با استفاده از چه سهمیه‌ای وارد دانشگاه شده است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت در هر حوزه‌ای کمک کننده است، افزود: نباید موضوع سهمیه‌ها موجب خدشه‌دار شدن جایگاه پزشک در کشور شود و امروز انتشار اسامی پذیرفته شدگان رشته‌های علوم پزشکی به همراه کارنامه آن‌ها تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است. 

وی با استناد به پذیرفته شدن برخی افراد با رتبه‌های حدود 90 هزار در رشته پزشکی در دانشگاه دولتی، تصریح کرد: به طور مشخص بحث اصلی در بی تأثیر یا کم تأثیر شدن سهمیه‌ها بر سر دو رشته دو دندانپزشکی و پزشکی است لذا در این دو رشته که با سلامت و جان مردم سر و کار دارد باید مورد بازنگری قرار گیرد.

بنیادی با یادآوری اینکه کم اثر کردن سهمیه‌ها به هیچ عنوان به معنای بی توجهی به رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های جانبازان و ایثارگران نیست، افزود: بهتر است که در دو رشته پزشکی و دندانپزشکی هیچ سهمیه‌ای اعم از سهمیه هیأت علمی و ایثارگران لحاظ نشود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص سایر رشته‌ها نیز گفت: حدنصاب پذیرفته شدگان در سایر رشته‌ها نیز باید افزایش منطقی داشته باشد تا حوزه آموزش بر اساس شایستگی داوطلبان اداره شود نه فاکتورهای دیگر.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
United States of America
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
1
زنده باد پیشنهاد محشریست و چه عالی خواهد شد اینکار را برای تمام رشته ها و حتی دوره های ارشد و پی اچ دی و تخصصی هم انجام دهند.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
درود ما همه ازت تشکر می کنیم و دانش اموزان به شما رای می دهیم
خواهشمند است نتایج را سازمان سنجش با اسامی و سهمیه ها منتشر کند چه دلیلی دارد که نتایج نهایی فقط با شماره کارت منتشر می گردد. نانند قدیم در روزنامه زده شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
0
عزیزم بهترین کار و معقولانه ترین کار این است که ورود به دانشگاه بسیار راحت باشد و خروج از آن مشکل شود.این راه درست استف نه اینکه سرنوشت شما در عرض 4 ساعت تعیین شود.
فرد چه با سهمیه و چه بدون سهمیه وارد شود و سخت گیری جدی در دانشگاه به عمل آید و در صورت عدم کفایت دانشجو درتحصیل در آن رشته ازتحصیل در پزشکی یا دندانپزشکی محروم شود
نظر شما
ادامه