کد خبر: ۵۲۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی:
«دکتر محسن نفر» اظهار امیدواری کرد با ارتقای کیفیت آموزشی در حوزه دامپزشکی، رشته‌های تخصصی جدیدی از جمله حیوانات آزمایشگاهی و قرنطینه راه‌اندازی شود...


حکیم مهر: معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: با ادغام پزشکی و دامپزشکی این دانشگاه بخشی از مشکلات این حوزه‌ها مرتفع شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محسن نفر» روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت روز ملی دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج افزود: در سال‌های گذشته تفکیک این ۲ بخش سبب بروز مشکلاتی برای بخش‌هایی از جمله پژوهش در حوزه‌های دامپزشکی و پزشکی شده بود و در سال تحصیلی جدید با ادغام آنها شاهد اثرهای مطلوبی در این حوزه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت در عرصه‌های بالینی و ترویج آن برای دانشگاه آزاد اسلامی اهمیت دارد، ادامه داد: یک دامپزشک مانند پزشک باید آموزش‌های لازم را به صورت عملی با درمان فرا گیرد و این مهم بدون داشتن درمانگاه و امکانات لازم مقدور نیست؛ بر این پایه نیازمند افزایش درمانگاه‌ و بیمارستان‌های دامپزشکی هستیم و رئیس سازمان نظام دامپزشکی نیز همکاری و حمایت همه‌جانبه خود را در این خصوص اعلام کرده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از استادان برجسته و الگو خواست با حضور و تلاش خود، بیمارستان‌های دامپزشکی را فعال و از این طریق به کیفیت‌بخشی فعالیت‌های آموزشی در این حوزه به صورت عملی کمک کنند.

نفر با تاکید بر کیفیت‌گرایی در آموزش‌های دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: با تلاش فراوان جذب دانشجویان این رشته متناسب با امکانات موجود صورت گرفت.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به مطالبه‌گری دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج که توسط نماینده آنان اعلام شد، اظهار داشت: در این خصوص بسته‌ای به مسئولان این دانشکده ارائه شد و تحقق موارد یادشده در آن، چهار ماه دیگر با حضور نماینده دانشجویان مطالبه‌گر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نفر اظهار امیدواری کرد با ارتقای کیفیت آموزشی در حوزه دامپزشکی، رشته‌های تخصصی جدیدی از جمله حیوانات آزمایشگاهی و قرنطینه راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از داورها و پژوهش‌ها از طریق فعالیت روی حیوانات آزمایشگاهی به دست می‌آید، افزود: نداشتن قرنطینه نیز همواره یکی از مشکلات در ایران بوده است؛ برای مثال اسب‌های ایران اجازه ورود به کشور دیگری ندارند و برای ورود اسب‌های خارجی به کشور هم با مشکل مواجه هستیم.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
2
اقای دکتر ، نظام دامپزشکی با سخت گیری فراوان سعی در ندادن مجوز دارند بعد شما چه انتظاری دارید ؟
نظر شما
ادامه