کد خبر: ۵۲۵۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشورگفت: با مهار ویروس انفلوآنزا صادرات تخم مرغ از مرز 20 هزار تن گذشت و رتبه هشتم دنیا را کسب کردیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر علی صفر ماکنعلی» در همایش 14 مهر روز دامپزشکی در کرمان با اعلام این خبر گفت: هزار و سیصد کانون ویروس سرگردان کشور 2 سال گذشته در 4 نقطه از اکوسیستم های ایران مدیریت و شیوع این ویروس مهار شد و پیش بینی شده با این اقدامات شاهد مهار ویروس از این به بعد باشیم.

وی همچنین عدم کنترل بیماری های دام های کشور پاکستان و وجود عشایر و پراکندگی دام های سبک در کشور را هم از جمله چالش های سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد.

دکتر ماکنعلی افزود: اما با برنامه ریزی ها صورت گرفته بیماری های حوزه دام و طیور کنترل و اکنون کشور به بازار کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز راه یافته و فرآورده های لبنی، دامی و آبزیان به این کشورها صادر می شود.

استاندار نیز در این همایش با اشاره به لزوم کنترل مسایل بهداشتی و تب کریمه کنگو خواستار ایجاد قصابی های مدرن در شهرهای کوچک بدون کشتارگاه شد.

«محمدجواد فدایی» بر لزوم پلاک کوبی دامها نیز تاکید کرد و افزود: ضروریست فرصتهای شغلی مرتبط با دام برای اشتغالزایی در این زمینه نیز شناسایی شود .

وی همچنین با انتقاد از اینکه 70 درصد واکسن های مورد نیاز در حوزه دام، وارداتی است گفت: امکان تولید 96 درصد نیاز کشور در داخل وجود دارد و با این تولید می توان کشور را از وابستگی نجات داد.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این همایش در خصوص اقدامات پیشگیرانه بیماری های دامی گفت: همه کشتارگاه های استان به پیش سردکن مجهز و برنامه پیش گیری از تب کریمه کنگو 3 سال است در استان در حال اجراست.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
United States of America
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
نمیدونم این کار چقدر اقتصادیست که 75-85 درصد احتیاجات مرغ با ارز وارد بشه و آنوقت به صادرات افتخار کنیم مگر اینکه کشورهای تولید کننده مواد اولیه مرده باشن!
نظر شما
ادامه