کد خبر: ۵۲۶۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در مراسم گرامیداشت روز دامپزشک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از حرکت این دانشکده در چهارچوب اصولی سخن گفت که شرایط سخت نیز سبب عدول از آن اصول نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی ضمن تبریک به دانشکده دامپزشکی واحد کرج به دلیل ایستادن در مقام بهترین دانشکده دامپزشکی کشور، گفت: این دانشکده در چهارچوب اصولی حرکت می کند که حتی شرایط بسیار سخت جامعه نیز سبب نشده است که از این چهارچوب خارج شده و از اصول خود عدول کند و این جای افتخار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظایف سازمان نظام دامپزشکی کشور در خصوص اخلاق حرفه ای، رفاه حیوانات و اصول مرتبط با آن گفت: کمیته ای نیز تحت همین عنوان در سازمان نظام دامپزشکی کشور فعال است و موضوع حقوق و رفاه حیوانات را پیگیری می نماید و در همین راستا کتابی نیز تدوین شده و به عنوان 2 واحد درسی در دانشگاه تهران تدریس می شود.

صفری با اشاره به نگاه مالکیتی انسان نسبت به حیوانات گفت: اگر این نگاه عوض شود و انسان ها بپذیرند که حیوانات نیز مانند انسان ها موجوداتی زنده با حق حیات هستند، حقوق حیوانات از سوی انسان های محترم تر شمرده می شود.

وی همچنین از تسلیم لایحه ای به مجلس در همین خصوص اشاره کرد و عنوان کرد: اگر این لایحه تصویب شود، دفاع از حقوق حیوانات به صورت قانونی تر صورت گرفته و بسیاری از مشکلات موجود مرتفع می شود.

رئیس نظام دامپزشکی کشور از وجود تناقضات و گسست هایی در جامعه در خصوص حقوق دامپزشکان و مراکز دامپزشکی سخن گفت و ادامه داد: علیرغم وجود این تناقصات و گسست ها، در صد سال اخیر وضعیت دامپزشکی در کشور ما رشد و پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است و سازمان نظام دامپزشکی پس از 22 سال که از آغاز به کارش می گذرد، حقوق فراوانی را برای این صنف از متخصصان کشور اخذ نموده است و قوانین فراوانی نیز در این زمینه مصوب شده است که البته چشمگیر بوده ولی کافی نیست و همواره باید متناسب با رشد، بتوان مشکلات موجود را نیز شناسایی و درک کرد و در رفع آنان کوشید.

صفری اتصال به صنعت، ارتباط با کشت و صنعت های مهم کشور، تعامل و همکاری با مراکز حرفه ای صنعتی و دامداری در قالب انعقاد قراردادهای همکاری و تفاهم نامه ها را راهکاری دانست که می تواند علاوه بر حل معضل اشتغال فارغ التحصیلان دامپزشکی، در جهت خدمت به بهره وری اقتصادی، رشد صنعتی و بهبود وضعیت سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور از ایجاد مراکز آموزشی بخش خصوصی، راه اندازی و تاسیس بیمارستان ها و کلینیک های پیشرو و برگزاری دوره های عملی برای تایید صلاحیت حرفه ای دامپزشکان به عنوان بخشی از برنامه های آتی این سازمان سخن گفت و ادامه داد: امروزه درک و شناخت بهتری در جامعه از این رشته، اهمیت و خدمات آن شکل گرفته است که امیدواریم با پیگیری ها و حضور موثرتر دامپزشکان و دانشجویان دامپزشکی و با کمک مسئولین بتوانیم به ارتقاء کیفی آموزش و خدمات دامپزشکی در کشور کمک کنیم.

وی با ابراز ناخرسندی از جداسازی آموزش علوم پزشکی از سایر رشته ها و بویژه رشته هایی همچون دامپزشکی گفت: الحاق رسمی آموزش دامپزشکی به آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی را اقدامی بسیار مثبت است و امیدواریم این امر سرآغاز فصل نوینی در پیشرفت، تعالی و توسعه این علوم در کشور باشد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
2
دکتر جان شما از حقوق ما دامپزشکان دفاع کنید حقوق حیوانات پیش کش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
2
کسی نیست از حقوق چند ساله ما دامپزشکان که بایستی با تعرفه قدیم کار کنیم دفاع کند بعد اقایان پرچم دفاع از حقوق حیوانات برمیدارند .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
3
14 مهر گذشت تعرفه هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
2
انسان ها از حیوانات برتر هستند لطفا اول از حقوق ما دفاع کنید بعد برید سراغ حیوانات
نظر شما
ادامه