کد خبر: ۵۲۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به مناسبت هفته دامپزشکی در جمع دانش آموزان دبیرستان مهر واقع در روستای قزانچی با هدف آشنا کردن این قشر با اهم فعالیت ها و اقدامات دامپزشکی و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه حضور پیدا کردند.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، در مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود، «دکتر علیرضا حیدری» مسؤول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن معرفی حرفه دامپزشکی، اهداف و رسالت، و نحوه ورود به این رشته به دانش آموزان، به تبیین نقش دامپزشکی در سلامت جامعه پرداخت. آموزش نکات بهداشتی در خصوص بهداشت مواد غذایی، بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان و اصول نگهداری از حیوانات از دیگر موارد مورد بحث این کارشناس بود.

 وی به نظارت های مجموعه دامپزشکی بر فعالیت واحدهای مرغداری، دامداری، مراکز عرضه و بسته مواد خام دامی، رستوران و طباخی ها  اشاره کرد و افزود: نظارت بر این واحد ها در قالب برنامه های مستمر انجام می شود.

 این مقام مسؤول از دانش آموزان خواست که از خرید فراورده های خام دامی بدون هویت خودداری کرده و در زمان خرید به مواردی همچون تاریخ تولید و انقضا و نام شرکت تولید کننده و بخصوص به نشان دامپزشکی که تایید کننده نظارت دامپزشکی است دقت کافی داشته باشند و این نکات را نیز به خانواده های خود یادآوری نمایند.

 حیدری نقش و جایگاه دامپزشکی را در پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام برجسته و از دانش آموزان خواست همواره بهداشت را هنگام تماس با دام های خود رعایت کرده به پیام های دامپزشکی در این خصوص عمل نمایند.

 مسؤول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه همچنین تصریح کرد: به منظور صیانت از سرمایه های دامی استان، دامپزشکی در طول سال برنامه های واکسیناسیون را در دستور کار دارد که نیازمند همکاری روستاییان و دامداران عزیز با اکیپ های دامپزشکی است و از دانش آموزان خواست هرگونه علائم بیماری و تلفات مشکوک را با کارشناسان دامپزشکی مطرح نماید. وی ادامه داد سامانه پیامکی 100010001512 و پل ارتباطی 1512 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و دریافت گزارشات هم استانی های عزیز است.

 در پایان این مراسم چند تن از دانش آموزان سوالاتی را در حوزه دامپزشکی مطرح کردند که توسط مسؤول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه پاسخ داده شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم به رسم یادبود هدایی از طرف روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بین دانش آموزان توزیع گردید.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
2
دوستان دامپزشک بخش خصوصی حالا که از افزایش تعرفه ها خبری نشد پیشنهاد میکنم با توجه به تورم نسبت به ۳ سال گذشته تعرفه های دریافتی خود را حداقل به دو برابر افزایش دهید.
نظر شما
ادامه