کد خبر: ۵۲۶۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس:
«غلامرضا کاتب» با بیان اینکه برنامه ششم توسعه به‌کارگیری مسئول فنی در واحدهای دامی را تکلیف کرده است، گفت: کمتر از دو هزار دامپزشک در سیستم دولتی به‌کارگیری شدند ...
 

حکیم مهر: نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه برنامه ششم توسعه به‌کارگیری مسئول فنی در واحدهای دامی را تکلیف کرده است، گفت: کمتر از دو هزار دامپزشک در سیستم دولتی به‌کارگیری شدند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «غلامرضا کاتب» ظهر پنج‌شنبه در مراسم روز ملی دامپزشکی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد گرمسار با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، ضمن بیان اینکه دغدغه مجلس شورای اسلامی کاهش فارغ‌التحصیلان بیکار و تبدیل این بخش از جامعه به سرمایه‌های اقتصادی است، ابراز داشت: بالغ‌بر ۲۰ الی ۳۰ هزار دانشجو در بخش دامپزشکی تربیت می‌شوند که از این تعداد حدود یک هزار نفر در گرمسار وجود دارند که این میزان دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی نیازمند بازار کار مناسب هستند.

وی بابیان اینکه در مجموع ظرفیت‌هایی که نام‌برده شد کمتر از دو هزار نفر دکترای دامپزشکی در سیستم دولتی به مشغول کار شدند که اگر این آمارها را کنار هم بگذاریم، ۲۷ الی ۲۸ هزار نفر فارغ‌التحصیل در این رشته وجود دارند که باید برای بازار کسب‌وکار به‌کارگیری شوند.

سیر نزولی بیکاری در بهار امسال

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه به‌تنهایی و بدون تصمیم سازان برای رفع چالش بیکاری کشور نمی‌توان اقدامی کرد، ابراز داشت: این مشکل را با اهتمام و جدیت دانشجویان می‌شود از پیش روی نظام برداشت که در این راستا برای اولین سال بعد از چهل سال از عمر انقلاب توانستیم سیر صعودی بیکاری را به صورت نزولی سوق دهیم.

کاتب در ادامه تصریح کرد: بهار ۹۷ نرخ بیکاری ۱۷.۵ درصد بود که این رقم در بهار سال ۹۸ به ۱۶.۵ درصد رسید و لذا این آمار نشان می‌دهد توانستیم در مسیر درست کاهش نرخ بیکاری در بخش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قدم‌های مثبت و سازنده‌ای برداریم.

وی ضمن بیان اینکه یکی از آرزوی ما این است که در نظام جمهوری اسلامی حتی یک روز دانشجوی بیکار وجود نداشته باشد، افزود: در شرایط امروز به دنبال این هستیم که جوانان به عنوان ظرفیت‌های انسانی و الهی جمهوری اسلامی به بازار و کسب‌وکار مناسب دست پیدا کنند و ارائه خدمات مختلف از  منظر آن‌ها ساطع شود.

مجلس آماده اصلاح قوانین

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس ضمن بیان اینکه هر جا نیاز به اصلاح قوانین باشد قطعا مجلس در اختیار مردم خواهد بود، ابراز داشت: بر این اساس در برنامه ششم توسعه تکالیف سنگینی به سازمان دامپزشکی موکلف شد بر این مبنا که همه واحدهای دامی، خوراک دام و امور مشترک تغذیه مردم باید مسئول فنی داشته باشند.

کاتب اضافه کرد: اگر دامپزشکی در این حوزه‌ها فارغ‌التحصیل شد، می‌بایست در این محیط‌های سرمایه‌گذاری شده به کار گرفته شود و حوزه درمان و سلامت را کنترل کند و این یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو است که می بایست به صورت دو طرفه حل شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک بیکار
|
Finland
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
1
این چه حرف های ناصحیحیه ...من چهار سال فهرغ اتحصیل شدم هیچ کاری نیست..هیچ مجوزی داده نمیشه...بعد شما چطور میخواهید برای بیست وهشت هزار دانشجو کار ایجاد کنید فاجعه بار وضعیت این رشته
مجید
|
United States of America
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
0
کافی است یک بار آگهی بدید ببینید روزی چند دامپزشک بیکار به شما زنگ میزنند نیاز کشور به دامپزشک زیر ۵۰۰ نفر است سالی ۵۰۰۰ نفر برای پر کردن جیب مافیای قدرت و ثروت پذیرش میشوند بزرگترین خیانت به کشور زمانی رخ داد که آموزش عالی پولی شد
نظر شما
ادامه