کد خبر: ۵۲۶۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: دامپزشکی معتقد است مرغ‌های سبز در بازار مرغ ارگانیک نیست و گاهی سوءاستفاده‌هایی در این زمینه صورت گرفته؛ مثلا عده‌ای مرغ غیرارگانیک را به عنوان مرغ ارگانیک در بازار عرضه کرده‌اند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، «مهدی یوسف‌خانی» در خصوص ممنوعیت عرضه گوشت مرغ با رتبه غیر از A  و A + تا سال 99، گفت: همچین اتفاقی نمی‌افتد. حدود 220 کشتارگاه در کشور داریم که تنها 38 کشتارگاه به خط دو کشتار مجهز شده‌اند و مرغ را با گرید A  تولید می‌کند.

وی افزود: تجهیز 220 کشتارگاه چندین سال زمان لازم دارد. شاید تا سال 1400 این اتفاق بیفتد که کشتارگاه‌ها خط دو خود را تجهیز کنند و بتوانند، گرید A  یا A+ را تولید کنند و البته بحث تفاوت قیمت هم وجود دارد.

یوسف‌خانی در توضیح تفاوت گرید A  و B  اظهار کرد: تفاوت A  و A + در نحوه کشتار و تخلیه مرغ است؛ یعنی در مرغ‌های گرید B شش، نای، مری و ... تخلیه نمی‌شود و چون تخلیه با دست صورت می‌گیرد، گاهی اتفاق می‌افتد که زوائد مرغ باقی می‌ماند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: 38 کشتارگاه با گرید A، روز یکشنبه افتتاح شد. در این کشتارگاه‌ها تخلیه با دستگاه و به صورت اتومات صورت می‌گیرد و درون مرغ به طور کامل تخلیه می‌شود.

وی در خصوص اختلاف قیمت در دو گرید اظهار داشت: مرغ گرید A  با مرغ گرید B حداقل 500 تومان اختلاف قیمت دارد به این دلیل که تمیزتر است اما در مجموع برای مصرف‌کننده تفاوتی نمی‌کند. اگر مصرف‌کننده مرغ را 500 تومان گران‌تر می‌خرد به این دلیل است که آن مرغ آشغال و اندرونه کمتری دارد.

یوسف‌خانی درباره تجهیز 220 کشتارگاه به گرید A  و A+ تا سال 99 گفت: چنین چیزی امکان ندارد چراکه برخی از تجهیزات آن وارداتی است. کشتارگاه‌ها باید دستگاه‌های مخصوص را وارد کنند و تا بخواهند واردات انجام دهند و سرمایه و بودجه را تامین کنند، مدت بیشتری طول خواهد کشید. اما نهایتا هدف این است که کشتارگاه‌ها مجاب به انجام چنین کاری شوند و ما هم امیدواریم که این امر صورت بگیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی درباره لغو مجوز درج مرغ سبز و ارگانیک، توضیح داد: دامپزشکی معتقد است مرغ‌های سبز در بازار مرغ ارگانیک نیست و گاهی سوءاستفاده‌هایی در این زمینه صورت گرفته؛ مثلا عده‌ای مرغ غیرارگانیک را به عنوان مرغ ارگانیک در بازار عرضه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مجوز مرغ سبز را دامپزشکی لغو می‌کند، گفت: باید توجه کرد مرغ سبز در تمام دنیا استفاده می‌شود و کیفیت خوبی دارد به شرط اینکه واقعا ارگانیک باشد و تقلبی در آن صورت نگیرد.

یوسف‌خانی در پاسخ به این سوال که دلیل تفاوت قیمت ماهی و میگو در فروشگاه‌های مختلف چیست؟ گفت: قیمت ماهی و میگو را بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌کند. ماهی و میگو نرخ مصوب ندارد.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
2
احتراماً.
کار دامپزشکی از لغو مرغ سبز بسیار بجا می‌باشد.
مرغی با نام مرغ سبز از وجاهت علمی و قانونی برخوردار نبوده، و اصلا مرغی به نام، " مرغ سبز" وجود واقعی ندارد.
شایان ذکر است، " مرغ ارگانیک" از لحاظ علمی وجود دارد ودر حال حاضر بسیاری از کشور های جهان " مرغ ارگانیک" و. حتی " تخم مرغ ارگانیک" را پرورش و به آن دست یافته اند.
پرورش مرغ ارگانیک شرایط کاملآ ویژه خود را دارد، این مرغ ََََََََ سالم‌ترین مرغ بوده وارزش بسیاری را داراست.
مرغ ارگانیک، هیچگاه مرغ سبز نمیباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
3
این روش هم بخور بخور راه خواهد انداخت.
گرید A خواهند گرفت ولی توی کیسه ها مرغ B پر خواهند کرد.

هنوز سازمان دامپزشکی ، نحوه برخورد با تخلفات را تدوین نکرده
نظر شما
ادامه