کد خبر: ۵۲۶۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

در سراسر جهان شاهد انواع کمک به موجودات زنده هستیم. برخی افراد خانه‌شان را پناهگاه حیوانات می‌کنند؛ برخی دیگر به گربه‌ها و سگ‌هایی که زخمی و بیمار شدند کمک کرده و حالا می‌خواهیم یک زن موفق شده پیوند بال پروانه بزند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برترین‌ها، کتی ون‌بلاریکوم «Katie VanBlaricum » بنیان‌گذار «Insect Art » به طور مرتب با پروانه‌ها سروکار داشته و سال‌ها است مشغول ترمیم و پیوند زدن بال‌های حشرات و از جمله پروانه‌ها است. او صبورانه، متخصصانه، با دقت و هوشیاری و البته دانش لازم و عشقی که به این موجودات دارد؛ بال‌های شکسته آن‌ها را هرچه زیباتر و باشکوه‌تر ترمیم کرده و دوباره به زندگی و پرواز برمی‌گرداند.

اگرچه شاید باورکردنی نباشد ولی کتی تنها فردی در دنیا نیست که عمل پیوند بال پروانه می‌کند و افراد دیگری هم هستند که تخصص‌شان تعمیر بال‌های شکسته پروانه‌ها است.

کتی می‌گوید کل عمل پیوند بال حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد چون نباید فشار زیادی به بال و خود پروانه وارد شود. باید سریعا کار کنید و نهایت هوشیاری و دقت را داشته باشید.

او سال‌ها با حشرات مرده کار کرده و به مکانیزم بدنی آن‌ها آشنا است. همین‌طور، دوستی در هنرستان پروانه داشته و بارها پروانه‌های «فرانکشتاین» را در حال پرواز دیده است. او می‌داند که چنین پیوندی امکان‌پذیر است و البته تلفنی و اینترنتی از این دوست خود مشورت می‌گیرد.

کتی بیش از ۱۴ سال است که با حشرات سروکار دارد و انواع حشرات زیبا و هنری را خرید و فروش می‌کند. دوره‌های حشره‌شناسی گذرانده و عاشق حشرات وحشی است. او به کشف رفتار و شکل و رنگ این حشرات علاقه‌مند است و به گفته خودش گاهی اوقات در خواب آن‌ها را می‌بیند.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند حشرات را دوست ندارند چون زیبا نیستند یا مفید نخواهند بود ولی اگر آن‌ها را به خوبی بشناسند؛ چیزهایی برای دوست داشتن پیدا می‌کنند.

آن‌طور که موسسه Insect Art گزارش داده است؛ این پروانه موفق شده یک روز پس از پیوند بال، به پرواز دربیاید و دوباره زندگی طبیعی خودش را از سر بگیرد.

پروانه‌های پادشاه که البته به نام‌های دیگری هم مانند پروانه سمی، پروانه ببری، پروانه سرگردان و پروانه قهوه‌ای سیاه شناخته می‌شوند؛ اندازه‌ای در حدود ۳.۵ تا ۴ اینچ (۸.۹ تا ۱۰.۲ سانتی‌متر) دارند و در فصل پاییز، هزاران مایل به سمت جنوب پرواز می‌کنند تا در مناطق گرم‌تر باشند.

جالب است بدانید که این پروانه‌ها در ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی هم پرورش داده می‌شوند. کتی به شوخی می‌گوید این پروانه‌ها مال جهان دیگری هستند.

عمل پیوند بال پروانه در موسسه Insect Art با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده و هزاران نفر توییت‌های آن را لایک کرده و بیش از ۲۸هزار کامنت گذاشتند.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
2
سالها یکی از راه های درآمد مردم خصوصا از طبقه فقیر و بیکار در آمریکای جنوبی کارشان شکار،خشک کردن یا نوعی تاکسیدرمی و ساخت تابلوهای زیبایی از چند پروانه همراه با نقاشی،عکس هنرمندان،ورزشکاران،نویسندگان و سیاستمداران محبوب چون دکتر چه گوارا و دکتر السالوادور آلنده و زاپاتا و.... ،نوشتن اشعار و قرار دادن گلهای خشک کرده یا نقشه کشورهای گوناگون خصوصا برزیل بود که عمده طرفدارانشان توریست ها بودند که بعنوان سوغات با توجه به قیمت بسیار مناسب شان درآمدی برای بومی ها بود اما از چند سال پیش هر سال یافتن و خریدشان سخت و سخت تر شد تا بکلی نایاب گردید و در سفری به پاراگوئه جویای علت نایابی شدم و با کمال تعجب شنیدم طرفداران محیط زیست با تبلیغات گسترده فواید پروانه در کشاورزی و اکوسیستم محیط مردم حتی بومیان که اگر اندک کمک دولت و عوارض عبور اتومبیل ها از قلمروشان و استفاده از میوه و شکار نباشد گرسنه خواهند ماند نیز با کمال میل دست از اینکار کشیده و مرا نیز شرمنده دوستانی کردند که خواهان خرید یکی از این تابلوها هستند.
م. ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
0
سلام و عرض ادب
درود بر اون مردم شریف: بدرستی که هر گاه انسان متوجه شد تا این لحظه اشتباه می‌کرده خب قطعاً اگر عاقل هست از این به بعد اون اشتباه رو کنار میگذارد.
این که جای ستایش هم دارد و خیلی خوب هم هست درود بر اون مردمی که وقتی متوجه شدند کار قبلی شون اشتباه بوده بر یک عادت و سنت غلط پایفشاری نکرده و افکار جاهلانه را ترک کرده و بدنبال کارهای شرافت مندانه تر و اخلاقی تری برای امرار معاش افتاده اند تا نابودی محیط زیست و گرفتن جان مخلوقات با عنوان هنر و سوغات و سرگرمی هستند.
محسن رزاقی ((سلام بر حامیان جانداران))
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
1
سلام و عرض ادب
واقعا چه کار خاص و جالبی، همچنین آدم هایی هم پیدا میشن
کار این زن واقعا بی نظیره
نظر شما
ادامه