کد خبر: ۵۲۶۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: احتیاجی به واردات گوشت منجمد نداریم، در تبصره قانون بودجه نیر گفته شده نباید گوشت قرمز وارد کرد، متاسفانه برخی به دنبال دلالی هستد، اگر بتوانیم دست دلالان و فرصت‌طلبان را کوتاه کنیم می‌توان در حوزه تولید دام و گوشت به خود کفایی برسیم.

به‌گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی» پیش از ظهر امروز در دیدار با کارکنان دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت و سلامت اظهار کرد: سلامت مردم حقوق عامه است، باید در همه سطوح حقوق مردم را پاس برداریم و اگر کسی هم غفلت کرد دو حکم وضعی و تکلیفی دارد.

وی افزود: هرکسی که در سلامت مردم سهل انگاری کند باید پاسخگو باشد؛ باید اصول و اخلاق اسلامی در همه سطوح رعایت شود؛ اگر فردی کشتارگاه دام راه انداخته اما پسآب آلوده آن به سفره آب‌های زیرزمینی نفوذ می‌کند، دامپزشکی در برابر این قضیه مسئول است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: هرکسی که سبب آلوده شدن آب، هوا و خاک و در نهایت بیماری مردم شود، در برابر همان مردم مسئول است، در حقیقت امنیت غذایی مردم جزء واجب‌ترین کارها است، باید در برابر هر گونه آلودگی، بیماری، توزیع کالاهای تاریخ مصرف گذشته و .. ایستاد، چشم‌پوشی در برابر این موارد خیانت بوده و پول حاصل از آن نیز حرام است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: پس از رشته پزشکی و بهداشت و درمان، رشته دامپزشکی یکی از حساس‌ترین و کارآمدترین رشته‌ها است، ممکن است از نظر امتیاز و حقوق و درآمد شرایط بسیار خوبی نداشته باشد اما ارزش کاری آن بسیار بالا است، می‌توان گفت بخش عظیمی از اقتصاد بخش کشاورزی مربوط به دام و فرآوده‌ها بخش دام باشد، شاید بتوان گفت 5 درصد از اقتصاد ملی در این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: احتیاجی به واردات گوشت منجمد نداریم، در تبصره قانون بودجه نیر گفته شده نباید گوشت قرمز وارد کرد، متاسفانه برخی به دنبال دلالی هستد، اگر بتوانیم دست دلالان و فرصت‌طلبان را کوتاه کنیم می‌توان در حوزه تولید دام و گوشت به خود کفایی برسیم حتی می‌توانیم بهترین صادرکننده گوشت سفید، تخم‌مرغ و شیر و باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: باید حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش دامپزشکی بیشتر شود، برای جلوگیری از بیماری و آلودگی دام‌ در کشور باید چند اقدام انجام داد، نخست پیشگیری برای جلوگیری از ورود آلودگی و بیماری دام به کشور و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش، دوم آموزش همگانی و عمومی در این حوزه، سوم ایجاد مراکز پیوهشی و تحقیقاتی برای شناسایی بیماری‌ها و ایجاد آمادگی برای مقابله با بیماری‌ها دامی و  چهارم نیز کادرسازی و استفاده از افراد مستعد و علاقه‌مند است.

دری نجف‌آبادی افزود: مسئله مهم در مبارزه با بیماری‌ها دام، داشتن داروهای مناسب است، مراکز تحقیقاتی باید انواع داروهای مناسب دام را تولید کنند، نباید بر روی سلامت مردم هیچ معامله‌ای کرد، دامپزشکی و بهداشت امین مردم هستند.

وی تصریح کرد: دولت در رابطه با تامین پول و اوراق با مشکلاتی مواجه است، در حقیقت تامین 73 هزار میلیادر تومان برای آموزش‌وپرورش، 43 هزار میلیارد تومان یارانه، 38 هزار میلیارد تومان برای صندوق‌های جعلی اعتباری و .. رقم‌های سنگینی بوده و برای دولت مشکل است، بر همین اساس دامپزشکی می‌تواند برای تامین اعتبار لازم خود پیشنهاداتی را ارائه دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: تولید داروهای دامی می‌تواند منبع درآمدی خوبی و بسیار سنگینی باشد، چرا باید در حوزه داروی دام وابسته باشیم، استان مرکزی می‌تواند در حوزه دامپزشکی، دارو، تولید گوشت قرمز  و سفید، تخم‌مرغ، کارشناسی، سلامت کار، هوشیاری در برابر هرگونه آسیب در حوزه دام حرف نخست را در کشور بزنیم.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: شرایط ویژه بوده و ایران دشمنانی مثل داعش، آل‌سعود، منافقیان، جریان‌های منحرف کردی، آمریکا، اسرائیل و .. دارد که ممکن است اقدام به توطئه و حتی آلودگی دامی در کشور دست به‌زنند.
وی با اشاره به اتفاقات اخیر در عراق نیز گفت: دو ملت ایران و عراق، دولت، احراب مختلف و .. هر دو کشور در کمال صفا، صمیمیت، اخلاق، کرامت و .. از یکدیگر پذیرایی کنند و زائران و میهمانان اربعین را قدر بدانند و با نظم و انضباط  یکدیگر را کمک کنند، برخورد با ملت ایران نیز باید براساس ضوابط اسلامی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: اگر در اتفاقات اخیر عراق خون از دماغ کسی آمده باید به مسئله آن رسیدگی و دیه آن نیز پرداخت شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
1
1
خوبه رشته ها رو هم درجه بندی کردن از نظر اهمیت.
نظر شما
ادامه