کد خبر: ۵۲۷۰۱

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی در ایران، گفت: شعار امسال این اجلاس «سلامت برای همه توسط همه» است و این شعار مورد تایید همگان قرار گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سعید نمکی» در نشست خبری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی و در بخش نخست صحبت‌هایش با اشاره به این که در  این اجلاس کشور ایران میزبان خواهد بود، گفت: این نشست به ما مهلت طولانی نداد و ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن این موضوع را مدیریت کردیم. در طول سال‌هایی که اجلاس وزرای بهداشت برگزار می‌شد، امسال یکی از مهم‌ترین سال‌ها است؛ چرا که ما در اوج ایامی قرار داریم که می‌خواهند ایران را به عنوان یک کشور متخاصم در اذهان عمومی معرفی کنند. این نشست به ما فرصت تبادل اطلاعات با بزرگان نظام سلامت و افراد بلند مرتبه در سازمان بهداشت جهانی و یونسیف را به ما خواهد داد.

وی افزود: به عنوان اولین بار در این اجلاس یک شعار طراحی شده است؛ شعار «سلامت برای همه و توسط همه» که یک شعار مورد تایید است. همچنین اولین بار است که ما به عنوان میزبان قرار است بیانیه‌ای تحت عنوان بیانیه تهران منتشر کنیم که تا زمانی که مدارک سازمان بهداشت جهانی وجود دارد، نام این اجلاس به عنوان بیانیه تهران شنیده خواهد شد.

نمکی در بخشی از سخنان خود در خصوص امنیت غذایی به نقش مهم رصد مواد غذایی از مزرعه تا سفره اشاره کرد و افزود: در این زمینه علاوه بر اقداماتی که ما در وزارت بهداشت انجام می‌دهیم، نیاز به همکاری بیشتر با سازمان دامپزشکی وجود دارد. از نظر بنده تامین غذای سالم حتی از دارو نیز مهم‌تر است و در این راستا، یکی از مباحث اصلی نشست وزیران بهداشت منطقه، موضوع غذا و تاثیر آن بر سلامت خواهد بود.

 

نظر شما
ادامه