کد خبر: ۵۲۷۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری تولید گوشت مرغ در استان با افزایش ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محسن شانقی» روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به تحریم ها و مشکلات اقتصادی، اداره کل دامپزشکی استان در بحث کنترل بیماری ها و تولید فرآورده های دامی با مشکل مواجه نبوده است.

وی ادامه داد: امسال به دلیل شرایط جوی استان ها درگیر یکی از بیماری های شایع به نام لمپی اسکین بودند و به تبع استان ما را نیز درگیر کرد و خساراتی به دامداری های روستایی وارد ساخت.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی در مقابله با بیماری هایی از قبیل تب برفکی، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و طاعون نشخوارکنندگان از وضعیت خوبی برخوردار است و با انجام اقدامات به موقع در حد بالا کنترل می شود.

شانقی اظهار کرد: در واحدهای پرواری استان حدود ۱۶ هزار راس دام آماده کشتار است و با توجه به نوسانات قیمت گوشت روی دست دامدار مانده است و مجبور هستیم برای پیشگیری این دام ها به بیماری هزینه کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: در بحث سلامت بیماری های مشترک مانند تب مالت، هاری، سل و... مطرح است که با همکاری مرکز بهداشت توانستیم موارد ابتلا انسانی را بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهیم.

شانقی با اشاره به مرغ گفت: بیماری نیوکاسل مرغ داری ها را تهدید می کند و خساراتی به مرغ داری های صنعتی وارد می سازد از این رو سازمان دامپزشکی در طرح ملی، واکسیناسیون طیور بومی را در سه نوبت برای کل کشور به ویژه در مناطق روستایی به طور رایگان انجام می دهد، در این راستا ۴۷۵ هزار واکسن از سازمان دامپزشکی برای واکسیناسیون طیور بومی استان گرفته شده است.

وی افزود: در زمینه ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ، رتبه بندی کشتارگاه ها بر اساس تجهیزات و کیفیت نوع محصولی که به بازار عرضه می کنند، سنجیده می شود به طوری که از ۵ کشتارگاه استان دو کشتارگاه رتبه A و سه کشتارگاه رتبه B را کسب کرده است و این ارزیابی از ۱۴ مهرماه در استان آغاز شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: در خصوص مباحث پیشگیری و تهیه واکسن اعتبارات اداره کل دامپزشکی استان متاسفانه اعتبارات به صورت اوراق است و قابل هزینه نیست و با مشکل مواجه هستیم و باید این مساله با کمک مسئولین ذی ربط برطرف شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
India
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
1
0
جناب دکتر یه نفر بزارید تو اداره کل که بره بودجه از استانداری جذب کنه
نظر شما
ادامه