کد خبر: ۵۲۷۳۲

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان البرز گفت که این استان به لحاظ تعداد کارخانه های داروسازی، واکسن و تولید مواد ضدعفونی کننده دامی جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر بهزاد ضیایی» روز یکشنبه افزود: در این استان ۴۳ کارخانه تولید دارو، واکسن،‌ مواد ضدعفونی،‌ سموم و مکمل‌سازی تحت نظارت دامپزشکی قرار دارند که بخش عمده نیازهای کشور را تامین می کنند.

وی اظهار داشت: همچنین در البرز ۲۱ داروخانه دامپزشکی و ۵۶ واحد درمانی شامل ۴۹ مرکز درمانگاهی، ۲ مرکز پلی کلینیک و پنج بیمارستان دامپزشکی فعال هستند.

ضیایی با بیان اینکه ۱۰ مرکز واکسیناسیون، ‌هفت مرکز آزمایشگاهی و ۱۵ واحد شرکت های پخش سراسری و استانی واکسن در البرز نیز فعال هستند، گفت:‌ حدود ۵۰۰ پروانه ساخت دارو، واکسن و مواد ضدعفونی صادر شده است.

درمان ۵۱۳ هزار قطعه طیور در البرز

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان البرز گفت:  از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۹۸۰ مورد مراجعه به مراکز درمانی انجام شده و یک هزار و ۶۲۹ اقدام تشخیصی همچون نمونه‌برداری داشته ایم.

وی بیان داشت: انجام پنج هزار و ۲۰۳ مورد عمل جراحی دامی، درمان ۶ هزار و ۵۵۲ راس دام و درمان ۵۱۳ هزار و ۹۶ قطعه طیور از دیگر اقدامات درمانی در مراکز درمانی تحت پوشش این اداره کل می‌باشد.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان البرز گفت: تهیه و تنظیم برنامه توزیع واکسن و مواد بیولوژیک در سطح استان و نظارت بر حسن انجام فعالیت درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و داروخانه‌های دامپزشکی از جمله این وظایف است.

وی، نظارت بر عملکرد کارخانجات داروسازی و واکسن‌سازی و نظارت بر نحوه‌ی توزیع داروها از دیگر وظایف این بخش است.

استان البرز حدود ۳۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد.

 

نظر شما
ادامه