کد خبر: ۵۲۷۴۰

بیماری مشمشه یک بیماری کشنده است که در صورت ابتلا تک سمیان و انتقال به انسان موجب مرگ خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی قزوین، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت:در پی مراقبت و بررسی های به عمل آمده توسط اداره کل دامپزشکی استان قزوین یک واحد نگهداری و پرورش غیر مجاز تک سمیان (الاغ) مشاهده شد که حیوانات را در یک واحد غیر مجاز با حداقل امکانات رفاهی نگهداری کرده و از وضعیت بهداشتی نامناسبی برخوردار بودند.

«دکتر یدا... کلهر» تصریح کرد: کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین، با انجام بررسی های لازم، معاینات بالینی و اخذ نمونه های لازم برای پایش بیماری در راستای ممانعت از انتشار انواع بیماری های احتمالی به سایر دامها و جمعیت انسانی اقدام کردند.

دکتر کلهر ادامه داد: یکی از بیماری های خطرناکی که از تک سمیان به انسان منتقل می شود بیماری مشمشه است که در صورت انتقال به انسان کشنده بوده و همچنین حیوانات تک سمی همچون اسب و الاغ هم در اثر این بیماری تلف می شوند .

این مقام مسئول در پایان به کلیه پرورش دهندگان اسب و سایر تک سمیان هشدار داد: نسبت به رعایت قرنطینه  اقدام نموده و از ورود و خروج غیر مجاز دام ممانعت کرده و در صورت مشاهده هرگونه بروز بیماری عفونی مراتب را به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه گزارش کنند.

 

نظر شما
ادامه