کد خبر: ۵۲۷۴۵
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: سازمان نظام دامپزشکی می‌تواند در توسعه اقتصاد استان نقش آفرینی کند چراکه کردستان با برخورداری از ظرفیت‌های ویژه نیازمند گفت‌وگوی تخصصی برای بالفعل‌کردن پتانسیل‌های موجود است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «حسین فیروزی» شامگاه امروز در مراسم روز ملی دامپزشکی که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بهداشت و سلامت در جوامع انسانی و چه در حوزه دامداری و دامپروری که بخش عظیمی از اقتصاد استان و کشور را در بر می‌گیرد از جمله وظایف مهم دامپزشکان است.

وی با بیان اینکه دامپزشکی واژه قابل توجه و حرفه‌ مقدسی است، افزود: نقش بسیار مهمی که متخصصان این حوزه در ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه ایفا می‌کنند قابل تقدیر و احترام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خطاب به دامپزشکان گفت: امنیت غذایی ارتباط مستقیمی با حرفه شما دارد لذا در این حوزه باید تمام دانش و تخصص خود را به کار بندید.

فیروزی با اشاره به اینکه بخش عمده اقتصاد استان کردستان بر مبنای کشاورزی و دامداری است، یادآور شد: ۳۰ درصد ارزش افزوده اقتصاد استان به حوزه دامپروری و کشاورزی مرتبط است بنابراین افزایش این ارزش افزوده بر عهده دامپزشکان و کادر خدمات‌رسانی این ارگان است.

وی تاکید کرد: توقع داریم گفتمان توسعه اقتصادی را با توجه به تخصص و حرفه‌ای بودن دامپزشکان استان در این حوزه بسط و گسترش دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: سازمان نظام دامپزشکی کشور و به تبع استان کردستان می‌تواند در توسعه اقتصاد استان نقش آفرینی کندچراکه کردستان به لحاظ ظرفیت‌های ویژه در این حوزه نیازمند گفت‌وگوی تخصصی برای بال‌فعل کردن پتانسیل های موجود است.

فیروزی در پایان ادامه داد: سازمان دامپزشکی علاوه بر حوزه تخصصی خود با متمرکز شدن به موضوع مورد نظر با اندیشه و دانش باید به توسعه اقتصادی استان کمک کند.

صدور ۸۲ پروانه اشتغال به کار برای دانش‌آموختگان رشته دامپزشکی

رئیس نظام دامپزشکی استان کردستان هم از صدور ۸۲ پروانه اشتغال و فعالیت در درمانگاه، داروخانه و مراکز مایه‌کوبی دانش‌آموختگان رشته دامپزشکی در استان خبر داد.

«دکتر نگین مظفری» اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی دامپزشکی، امنیت غذایی و رونق تولید است و با بیان اینکه دام سالم، غذای سالم و انسان سالم شعار همه دامپزشکان است، افزود: نظام دامپزشکی استان کردستان تا به امروز یک هزار و ۵۴ پروانه بهره‌برداری و ۱۷۲ پروانه بهداشتی تاسیس اماکن دامی و مرغداری در استان صادر کرده است.

رئیس نظام دامپزشکی استان کردستان از تعامل این ارگان با سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: در راستای بهره‌برداری مطلوب و انجام صحیح امورات طبق رعایت قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی تسریع در خدمات از جمله رسالت‌های خطیر ما است.

مظفری عنوان کرد: در خصوص پروانه اشتغال دانش‌آموختگان این رشته تاکنون ۸۲ پروانه تاسیس و فعالیت در درمانگاه، داروخانه و مراکز مایه کوبی را صادر کرده‌ایم.

وی یادآور شد: منبع اصلی معیشت مردم دامپروری و کشاورزی است لذا خدمات ما رابطه مستقیمی با سلامت غذایی مردم دارد.

رئیس نظام دامپزشکی استان کردستان، تشخیص نقاط قوت و ضعف استان در حوزه دامپزشکی و تامین سلامت دام را از وظایف این ارگان برشمرد و ادامه داد: رفع موانع موجود در راستای ارتقاء این بخش با برگزاری کلاس‌های مرتبط و مدون برای همکاران این حوزه ضروری است.

 

نظر شما
ادامه