کد خبر: ۵۲۷۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با اشاره به اینکه عمده‌ترین غذای انسان گوشت است که اگر سالم باشد سلامتی را به ارمغان خواهد آورد و غذای سالم زمانی تأمین می‌شود که دام گوشتی سالم باشد افزود: حیوان سالم، غذای سالم و انسان سالم چرخه سلامت است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «حجت ‌الاسلام علی دوستی‌نژاد» شامگاه امروز در مراسم روز ملی دامپزشک که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند بزرگ در آیات پرندگان و حیوانات را یک نظام واحد برشمرده است.

وی با اشاره به اینکه دین مقدس اسلام و قرآن کتاب انسان‌ساز و سیره علوی و نبوی بر مراعات و خدمت به حیوانات تاکید فراوان دارد، افزود: خداوند در برخی آیات طبیعت را به صورت مساوی بین انسان و حیوانات تقسیم کرده است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: روز ملی دامپزشکی را باید به نام «خورشید پنهان» نام‌گذاری کرد چراکه پرسنل خدوم این ارگان با خدمات خود کار خورشید در آسمان را انجام می‌دهند.

دوستی‌نژاد تصریح کرد: باید برای مردم این امر تفهیم شود که اگر می‌خواهیم سلامتی در جامعه انسانی باشد، سلامت و صحت حیوانات را تضمین کرد.

وی با اشاره به اینکه عمده‌ترین غذای انسان گوشت است که اگر سالم باشد سلامتی را به ارمغان خواهد آورد و غذای سالم زمانی تأمین می‌شود که دام گوشتی سالم باشد افزود: حیوان سالم، غذای سالم و انسان سالم چرخه سلامت است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: خدمت و تلاش در این راستا یک جهاد است چرا که به جمعیتی خدمت می‌کنند که زبان تشکر ندارند و با تمام جوارح شکرگزار زحمات دامپزشکان هستند.

دوستی‌نژاد با اعلام اینکه آیات و احادیث زیادی در خصوص تکریم حیوانات ذکر شده است یادآور شد: خداوند برای شما چهارپایان را آفرید که از آنها استفاده کنید و نیازهای زندگیتان را تأمین کنید لذا خدمت به حیوانات یعنی خدمت به سلامت تمامی انسان‌ها و احترام به حقوق آفریده‌های پروردگار یکتا است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
2
توروخدا ........شو در نیارین، روزش مال شماها، پولش مهمه
۱۴ مهر هرسال یجا قایم میشم کسی نگه روزتون مبارک
نظر شما
ادامه