کد خبر: ۵۲۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

استاندار اصفهان گفت: تغییر رویکرد سازمان دامپزشکی از روش‌های سنتی به جدید در شرایط کنونی کشور و اقتصاد مقاومتی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «عباس رضایی» روز دوشنبه در دیدار مدیر کل دامپزشکی اصفهان به مناسبت هفته دامپزشکی افرود: سرمایه‌گذاری در تولید واکسن دام می‌تواند در اصفهان در زمینه اشتغال، رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

وی اظهار کرد: دامپزشکی اصفهان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌تواند با هدایت پایان‌نامه ها در این عرصه گام‌های خوبی بردارد.

استاندار اصفهان به ضرورت پیشگیری درزمینه شیوع بیماری‌های دامی و مشترک انسان و دام  اشاره کرد و افزود: در این زمینه واکسیناسیون در همه ابعاد باید مد نظر قرار گیرد و  کمکی که دامپزشکی به اقتصاد جامعه و حفظ سلامت و بهداشت می کند، بسیار ارزشمند است.

رضایی به برخی برنامه‌های استان در زمینه رشد فعالیت های دامپروری اشاره کرد و افزود: آزاد شدن پرورش شترمرغ و بوقلمون در استان در راستای اشتغال و تولید، صدور مجوز شهرک ماهی‌های زینتی در کاشان، ایجاد مجتمع‌های صنعتی دامپروری برای عشایر در فریدون‌شهر و برخی نقاط دیگر، افزایش تولید برخی نژادهای دامی اصلاح شده مانند بز سانن و افزایش صادرات محصولات لبنی برخی شرکت‌ها از جمله ظرفیت‌هایی است که دامپزشکی خود را با آن به روز رسانی کند.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به شرایط خاص کشور بر اثر تحریم‌های استکبار، گفت: امروز برخی دستگاه‌های استان با برخی کمبودها در حوزه امکانات و نیروی انسانی مواجه هستند ولی باید همراه با مردم در این شرایط سخت اقتصادی گام برداشت و از امکانات موجود استفاده بهینه داشت‌ که البته نافی ضرورت تلاش مسئولان استان  برای رفع این مشکلات نیست.

وی همچنین خواستار فرهنگ‌سازی و معرفی فعالیت‌های دامپزشکی اصفهان در زمینه ذبح شرعی شد و افزود: کشتار دام و طیور در غیر کشتارگاه‌ها، می‌تواند مشکلات شرعی، بهداشتی و روانی بسیاری به همراه داشته باشد.

رضایی همچنین خواستار کنترل کیفیت عسل های تولید شده در مراکز تولید عسل شد.

۱۳ تا ۱۹ مهر هفته دامپزشکی نامگذاری شده است.

اصفهان رتبه اول تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.

استان اصفهان دارای بیش از ۳ میلیون رأس انواع دام سبک و سنگین است که این خطه را به یکی از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور بدل کرده است.

استان اصفهان با ۲۴ شهرستان و یک هزار و ۸۳۱ روستا، دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۸ کشتارگاه طیور و ۳۱ کشتارگاه دام است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
1
0
الان این آقای مشاور کنار استاندار نشستند دقیقا چه نقشی دارند این وسط؟؟؟؟
نظر شما
ادامه